فرماندار شهرستان تفت:

تأمین سلامت مردم اقدام بزرگ دولت سیزدهم در یک سال گذشته

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت در جلسه شورای سلامت این شهرستان گفت: یکی از برنامه‌های مهم و بزرگ دولت سیزدهم در راستای تأمین سلامت مردم؛ طرح ملی واکسیناسیون مقابله با کرونا بود که در مدت‌زمان کوتاهی جمعیت انبوهی از کشور در مقابله با این ویروس واکسینه شدند.

به گزارش دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با تبریک روز پزشک گفت: پزشکان و مجاهدان کادر بهداشت و درمان در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و درمان مبتلایان به این ویروس از جان خود گذشتند و حماسه‌های ماندگاری در تاریخ این سرزمین ثبت کردند.

فرماندار شهرستان تفت با گرامیداشت هفته دولت نیز عنوان نمود: دولت‌مردان شهید رجایی و باهنر در مدت‌زمان کوتاه مسئولیت خود، کارنامه‌ای درخشان بر جای گذاشتند و الگویی کامل برای همه خدمت‌گزاران به مردم هستند.

دهشیری افزود: باید از فرصت هفته دولت برای تبیین و تشریح دستاوردهای دولت سیزدهم به‌ویژه در حوزه بهداشت و درمان استفاده بهینه کرد و گزارشی از اقدامات بزرگ دولت را برای مردم شرح داد.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت طرح بزرگ ملی واکسیناسیون مقابله با کرونا را یکی از دستاوردهای یک‌ساله دولت سیزدهم دانست و بیان داشت: یکی از وعده‌های مهم دولت سیزدهم تأمین سلامت مردم با طرح ملی واکسیناسیون مقابله با ویروس کرونا بود که در مدت‌زمان کوتاهی جمعیت انبوهی از کشور در مقابله با این ویروس واکسینه شدند.

فرماندار تفت گفت: وضعیت عمومی واکسیناسیون مقابله با کرونا در شهرستان از ابتدای شروع این طرح تاکنون مناسب بوده ولی در تزریق دوز یادآور نیاز است همه اعضای این شورا و ستاد مقابله با کرونا در راستای اقناع‌سازی جامعه تلاش نمایند.

دهشیری به شروع طرح واکسیناسیون سیار در ادارات و کارگاه‌های تولیدی اشاره و گفت: مدیران عضو ستاد مقابله با ویروس کرونا و سایر مدیران هماهنگی لازم برای حضور گروه واکسیناسیون سیار در ادارات و کارگاه‌های تولیدی را انجام دهند.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان تفت تصریح نمود: توجیه، توصیه، نظارت و آموزش چهاراصلی است که اداره تبلیغات اسلامی در مقوله بهداشت در مورد متقاضیان موکب‌های عزاداری در ایام اربعین حسینی (ع) باید در دستور کار قرار دهد.

دهشیری ادامه داد: همچنین با برگزاری نشست های آموزشی با روسای کاروان‌های اعزامی به مراسم اربعین حسینی (ع) نسبت به اهمیت موضوع بهداشت در این برنامه معنوی آگاه‌سازی لازم صورت گیرد.

دهشیری در پایان از اقدامات خود ایمنی صورت گرفته پیرامون تأمین سلامت آب شرب و بهداشت در زمان جاری شدن سیلاب سهمگین در نقاط شهری و روستایی شهرستان تقدیر کرد.