فرماندار شهرستان تفت:

تحول بزرگ اقتصادی نتیجه همکاری مردم و مسئولان در اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها

"محمد دهشیری" در جلسه شورای اداری شهرستان تفت که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد افزود: دولت برنامه مردمی سازی یارانه‌ها را دنبال می‌کند و انشا الله با همراهی و همدلی مردم و مسئولین اتفاق مثبت بزرگی در اقتصاد ایران رخ خواهد داد و شرایط اقتصادی کشور بهبود خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛"محمد دهشیری" در جلسه شورای اداری شهرستان تفت که به‌صورت ویدئوکنفرانسی و با موضوع تبیین طرح مردمی سازی یارانه‌ها برگزار شد خاطرنشان کرد: دولت برای بهبود وضعیت اقتصاد، طرح مردمی سازی یارانه‌ها را دنبال می‌کند و در صورت همکاری مردم و مسئولان در اجرای این طرح، تحول بزرگ اقتصادی رخ خواهد داد و شرایط کشور بهبود خواهد یافت.

فرماندار شهرستان تفت به تشریح این طرح اقتصادی پرداخت و در ادامه افزود: انتظار می‌رود مدیران ادارات و دستگاه‌های شهرستان با برگزاری نشست هایی با کارکنان و جامعه هدف آن مجموعه به تشریح این طرح اقتصادی و برنامه دولت برای مردمی سازی یارانه‌ها بپردازد.

دهشیری خاطرنشان کرد: رئیس محترم جمهور و دولت سیزدهم تمام همت و تلاش خود را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور به کار گرفته تا این طرح اجرا شود و همه ما کارگزاران دولتی در شهرستان تفت نیز باید در این زمینه همکاری و کمک کنیم تا این طرح اقتصادی به‌خوبی در کشور اجرایی شود.

وی ادامه داد: دولت با اجرای طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه‌ها به دنبال توزیع عادلانه یارانه‌ها و تقویت بنیه اقتصادی مردم به‌ویژه دهک‌های پایین جامعه است و در این طرح اقتصادی یارانه‌ها به‌صورت مستقیم به مصرف‌کننده پرداخت خواهد شد و با این شیوه جلوی قاچاق، احتکار، فساد و رانت گرفته خواهد شد و دسترسی مردم به کالای موردنیاز تسهیل می‌شود.

فرماندار تفت بیان داشت: تمامی اقتصاددانان و نخبگان به اهمیت مردمی سازی یارانه‌ها واقف‌اند و اجرای این طرح را یک ضرورت می دانند زیرا درگذشته، انحراف اساسی دررسیدن کالاهای اساسی به دست مردم وجود داشت اما با اجرای این طرح اوضاع سامان خواهد یافت و دست سودجویان قطع خواهد شد.

مقام عالی دولت به تشدید نظارت بر بازار اشاره و افزود: در اجرای این طرح ضرورت دارد كه روند كنترل و نظارت بر بازار را گسترش دهيم و مقررشده است گروه‌های مشترک بازرسی شامل کارشناسان دستگاه‌های ذی‌ربط بر بازار و واحدهای تولیدی نظارت داشته باشند تا در عرضه کالا به بازار خللی وارد نشود.