فرماندار شهرستان تفت:

تشدید نظارت از اماکن مختلف در راستای بررسی پروتکل‌های بهداشتی

فرماندار شهرستان تفت در جلسه ستاد کرونا این شهرستان گفت: نظارت بر واحدهای تولیدی ، اصناف ، ادارات و واحدهای گردشگری در راستای بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسینه شدن افراد مشغول در آن در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "علیرضا نوکار" در چهل و یکمین جلسه ستاد کرونا بر تشدید نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط بر واحدهای تولیدی ، اصناف ، ادارات و واحدهای گردشگری تأکید کرد و افزود:درصد استفاده از ماسک در شهرستان حدود 42 درصد است و این عدد در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به 48 درصد رسیده و تا حد مطلوب فاصله زیادی است و در این راستا با تشدید نظارت هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هم واکسینه شدن افراد موردبررسی قرار گیرد.

فرماندار شهرستان تفت خواستار اجرای دقیق طرح سردار شهید سلیمانی در این شهرستان شد و افزود: غربال‌گری تلفنی و حضوری ، بیماریابی و رصد قرنطینه بیماران و  یادآوری دوز دوم واکسن می‌تواند از طریق این طرح رهگیری شود تا شاخص رهگیری شهرستان نیز به نقطه نرمال برسد.

فرماندار شهرستان تفت پیرامون درخواست شورای اسلامی شهر تفت مبنی بر برگزاری جشنواره انار در نیمه آبان ماه خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره انار در شهرستان تفت ثبت ملی شده و این جشنواره در راستای موضوع تولید و عرضه محصولات کشاورزی و حمایت از این بخش و بخش گردشگری در شهرستان است و مجموعه فرمانداری حامی برگزاری آن است.

وی در ادامه افزود: اما با توجه به افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و تغییر وضعیت شهرستان به نارنجی و به‌منظور حفظ سلامت مردم؛ ستاد مقابله با کرونا شهرستان با برگزاری این جشنواره موافق نیست و امیدواریم با بهبود اوضاع در نیمه اسفندماه که انار تفت از انبار های کشاورزی به بازار عرضه می‌شود این جشنواره برگزار شود.

تشویق مردم به زدن واکسن توصیه بعدی فرماندار تفت به اعضای ستاد کرونا بود که وی دراین‌باره تصریح نمود: باید با استفاده از ظرفیت افراد متعهد، محبوب و صاحب نفوذ مردمی در حوزه‌های مختلف و با تهیه کلیپ‌های چنددقیقه‌ای و انتشار در فضای مجازی و هم‌چنین پاسخ به شبهات مطرح‌شده افراد را برای تزریق واکسن ترغیب و تشویق نمود.

نوکار ارائه کارت واکسن برای دریافت خدمات در ادارات دولتی را از نیمه آبان ماه اجباری دانست و بیان داشت: عدم ارائه کارت واکسیناسیون دانش آموزان و هم‌چنین معلمان باعث محرومیت آنان از حضور در آموزش حضوری خواهد شد.

"سید محمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز در این جلسه از تغییر رنگ وضعیت شهرستان به نارنجی خبر داد و گفت: در مهرماه آزمایش کرونای 237 نفر از همشهریان تفتی مثبت شده و که 107 مورد از آن تنها در هفته آخر مهرماه بوده است و این ناشی از شروع موج صعودی بیماری در شهرستان تفت است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان از واکسیناسیون 85 درصد جمعیت هدف شهرستان تفت خبر داد و گفت: آمار افراد واکسینه شده بالای 18 سال در شهرستان به حدود 97 درصد رسیده و این آمار در بین دانش آموزان 12-18 سال حدود 85 درصد است.

گزارش اعضای ستاد مقابله با کرونا شهرستان تفت از اجرای مصوبات قبلی این ستاد دستور کار بعدی این جلسه بود.