تشکیل "قرارگاه کرامت" در شهرستان تفت

جلسه ستاد توسعه راهبردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، در راستای "قرارگاه کرامت"در شهرستان تفت با حضور معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد، بخشداران و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "حسن ابراهیمی" مدیر بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان یزد در جلسه قرارگاه کرامت شهرستان تفت گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر  یکی از چهار صندوق بیمه عمومی کشور و تنها صندوق بیمه اختیاری کشور است که خدمات مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان ارائه می‌دهد.

وی افزود: همه افراد ۱۸ تا ۵۰ ساله ساکن در مناطق روستایی، عشایری و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر بدون شرط اشتغال و تنها به‌شرط سکونت می‌توانند بیمه شوند.

ابراهیمی تصریح نمود: قالیبافان، رانندگان، شاغلان حوزه مشاغل فصلی، خانگی و کشاورزان ساکن در مناطق شهری و غیره می‌توانند عضو این صندوق شوند و از مزایای آن بهره‌مند گردند.

این مقام استانی اظهار کرد: حق بیمه از حداقل ۵۰ هزار تومان آغازشده و حداکثر ۱۳۳ هزار تومان است و دو برابر حق بیمه هم دولت در نقش کارفرما به صندوق پرداخت می‌کند و اعضا می‌توانند بعد از یک سال به هر دلیلی نظیر ازکارافتادگی و فوت، مستمری را دریافت کنند و بعد از سن ۶۵ سالگی هم با حداقل پرداخت ۱۵ سال مستمری بازنشستگی را دریافت کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سوابق این صندوق پس از اشتغال در جای دیگر و عضویت در یک صندوق بیمه دیگر، قابل‌تبدیل است و می‌توانند از آن استفاده کنند.

"حسن ابراهیمی" تعداد اعضای این صندوق در شهرستان تفت را 1803 نفر عنوان نمود و ادامه داد: 1200 نفر در شهرستان تفت از انواع مستمری این صندوق در شهرستان بهره‌مند می‌شوند.

"ناصر دهقانی" در این جلسه با اشاره به مزایای مناسب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به‌ویژه برای اقشار کم‌درآمد جامعه بیان داشت: انتظار می‌رود مدیران عضو این ستاد آگاهی بخشی به جامعه هدف خود از مزایای این بیمه را در دستور کار قرار دهند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان تفت خاطرنشان کرد: بخشداران شهرستان نیز با استفاده از پتانسیل دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی مناطق شهری و روستایی مردم ساکن در این شهرستان را از مزایای این صندوق آگاه سازند.