منتخب مردم تفت و میبد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خواستار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "سید جلیل میر محمدی" منتخب مردم تفت و میبد در اولین نشست شورای اداری شهرستان تفت در سال جاری با تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این شهرستان گفت: با اقدامات صورت گرفته و تلاش مدیران و کارکنان دستگاه‌های ذی‌ربط خوشبختانه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان تفت اندک است.

منتخب مردم تفت و میبد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تقدیر از فعالیت‌های مجموعه فرمانداری شهرستان تفت اظهار داشت: در سال گذشته برگزاری باشکوه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اقدامات در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان به‌خوبی مدیریت و پیگیری‌های خوبی از سوی فرماندار شهرستان تفت به‌منظور رفع مسائل و مشکلات موجود در این شهرستان صورت گرفته است.

منتخب مردم تفت و میبد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با پشت‌میزنشینی و انجام وظایف روزمره قرار نیست مشکلی حل شود و شهرستان توسعه پیدا کند، ادامه داد: مدیران شهرستان بازدید و حضور در مناطق مختلف را در برنامه کاری خود قرار دهند تا از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گیرند و برای رفع آن برنامه‌ریزی لازم را صورت دهند.

سید جلیل میر محمدی به نام‌گذاری امسال به نام جهش تولید توسط مقام معظم رهبری اشاره و بیان داشت: جهش تولید به معنای آن است که در یک‌لحظه و یک موقعیت متوقف نشویم و هرلحظه سعی کنیم قدمی روبه‌جلو برداریم و نمونه آن مربوط به اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است که همه دستگاه‌های در کنار هم و برای یک هدف مشترک به انجام وظایف خود پرداختند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف نمایندگان مجلس بحث نظارت است و در دوران نمایندگی خود سعی خواهم نمود در انجام این وظیفه تمام اهتمام خود را به‌کارگیرم و مدیران شهرستان باید پاسخگوی عملکرد خود در دوران مسئولیت باشند.

میر محمدی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات ناشی از عدم همراهی و همدلی دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر است که با قوانین و دستورالعمل‌های موجود قابل‌رفع است و نیاز است دستگاه‌ها وادارات دولتی و اجرایی شهرستان در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف گام بردارند.

منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه تفت و میبد از ناتمام ماندن برخی از پروژه‌های شهرستان تفت بعضاً با پیشرفت ۹۰ درصدی انتقاد کرد و خواهان اتمام هرچه سریع‌تر آن‌ها شد و از مدیران شهرستان تفت خواست هرکدام یک پروژه بزرگ مرتبط با اداره خود را برای شهرستان تعریف کنند تا بیش‌ازپیش شاهد توسعه این شهرستان در حوزه‌های مختلف باشیم.

وی به دغدغه موضوع تأمین آب شرب و بهداشتی مردم این شهرستان اشاره و بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل تأمین اعتبار پروژه بزرگ آب‌رسانی روستایی رفع و با قول مساعد مسئولان استانی شاهد بهره‌برداری از دو پروژه آب‌رسانی سانیج و غدیر در آینده‌ی نزدیک خواهیم بود.

بیان مسائل و مشکلات مردم شهرستان تفت بر اساس نشست های نماینده منتخب مردم تفت در روزهای گذشته با شوراها و اهالی روستاها و بازدید از مناطق شهری و روستایی از دیگر محورهای سخنان سید جلیل میر محمدی بود که وی از مدیران شهرستان حل سریع این مشکلات را خواستار شد.

"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت در ادامه جلسه شورای اداری این شهرستان با تقدیر از فعالیت‌ها و پیگیری‌های منتخب مردم تفت و میبد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در راستای رفع مسائل و مشکلات موجود در این شهرستان اظهار داشت: نماینده منتخب مردم تفت و میبد قبل از شروع به کار رسمی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات با استاندار محترم و مدیران کل دستگاهها وادارات اجرایی استان سعی در رفع مسائل و مشکلات موجود در سطح شهرستان تفت دارد.

وی ادامه داد: در زمان شیوع ویروس کرونا نیز پیگیری‌هایی از سوی دکتر میر محمدی در راستای تجهیز بیمارستان شهید بهشتی تفت صورت گرفت و بخش آی سی یو جدید این بیمارستان تجهیز شد.

نوکار به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح دورکاری در ادارات شهرستان اشاره و بیان داشت: انجام دورکاری به معنای زمین ماندن کار ارباب‌رجوع ادارات نیست و تکریم ارباب‌رجوع و انجام سریع کار آنان در اولویت قرار دارد و انجام دورکاری شامل مدیران دستگاه‌ها وادارات دولتی و اجرایی نیست و اولویت با بانوان دارای فرزند خردسال و کارکنان با بیماری زمینه‌ای است.

حضور به‌موقع مدیران در جلسات موضوع دیگری بود که فرماندار تفت نسبت به انجام آن تأکید ورزید و خاطرنشان کرد: یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران شهرستان تفت حضور به‌موقع و تأثیرگذار در جلسات این شهرستان است و مدیران نسب به برگزاری جلسات موظفی سالانه در تاریخ مقرر اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

نوکار خواستار جذب اعتبارات باقی‌مانده سال 98 دستگاه‌های اجرایی شهرستان تفت شد و اظهار داشت: مدیران شهرستان نسبت به جذب اعتبار تخصیص داده‌شده سال 98 اهتمام جدی داشته باشند و در صورت عدم جذب اعتبارات تخصیص داده‌شده در سال 98 در بودجه عمرانی سال جاری، اعتباری برای آن دستگاه اختصاص داده نخواهد شد.

فرماندار تفت تصریح نمود: با توجه به مشکلات اعتباری دولت مدیران دستگاه‌های وادارات دولتی و اجرایی شهرستان نهایت اهتمام در صرفه‌جویی هزینه را در دستور کار خود قرار دهند.

معرفی مسئول روابط عمومی ادارات، عدم شکایت دستگاه‌های اداری از یکدیگر و خرید نیازهای ادارات شهرستان از خود شهرستان از دیگر موارد مطرح‌شده توسط فرماندار شهرستان تفت بود.