سرپرست فرمانداری شهرستان تفت خواستار شد:

تلاش برای حفظ عنوان باغشهر برای تفت

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان گفت: شهرستان تفت با عنوان باغشهر استان یزد شناخته می شود و باید برای حفظ این عنوان و برند تلاش شود و در این راستا حفظ باغات از گزند تخریب و آفت های گیاهی ضروری است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علی دهقان نیری" در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان آفت های گیاهی را یک  بلا دانست و اظهار داشت: در سطح مسئولان استانی باید موضوع مبارزه با آفت های گیاهی به ویژه آفت مگس مدیترانه ای جدی گرفته شود و برای مبارزه با آن اعتبار مورد نیاز تامین شود.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت خاطر نشان کرد: در راستای مبارزه با آفات گیاهی حضور مراکز دانش بنیان در شهرستان و مطالعه و برنامه ریزی برای مبارزه با این آفات ضروری است و اقدامات لازم در این زمینه توسط جهاد کشاورزی صورت گیرد.

دهقان نیری به دیدار ماه گذشته خود با وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و گفت: وزیر جهاد کشاورزی به خوبی با مسائل و مشکلات موجود در این حوزه آگاه است و در دیدار با وی مسائل و مشکلات حوزه جهاد کشاورزی شهرستان تفت بررسی شد و دستورات خوبی به منظور تامین منابع اعتباری مورد  نیاز اخذ شذ.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت خواستار بهینه سازی مصرف انرژی در حوزه کشاورزی شد و افزود: در مصرف انرژی ها در حوزه کشاورزی باید تجدید نظر شود و برای کاهش مصرف کارهایی نظیر توسعه محصولات کم آبخواه و توسعه برق خورشیدی برای تامین برق مورد نیاز چاه های کشاورزی پیشنهاد می شود.

سرپرست فرمانداری تفت افزود: با توجه به پیشرفت علم ، استفاده از فن آوری های جدید در بخش کشاورزی ضروری به نظر می رسد و برگزاری دوره های آموزشی برای آگاهی کشاورزان از شیوه های نوین کشاورزی و استفاده از فن آوری های جدید ضروری است که خوشبختانه اقدامات خوبی در جهاد کشاورزی شهرستان در این زمینه صورت گرفته است.

دهقان نیری تصریح نمود: شهرستان تفت با عنوان باغشهر استان یزد شناخته می شود و باید برای حفظ این عنوان و برند تلاش شود.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تفت را به عنوان یک زیست بوم معرفی نماییم و برای تحقق این موضوع باید پاک بودن بستر شهرستان تفت حفظ شود و در این راستا حفظ باغات حیاتی است.

"علی دهقان نیری" در بخش دیگری از صحبت های خود به تقدیر از بهره برداران آب چاه های کشاورزی در شهر تفت پرداخت و گفت: در زمان اوج بحران کم آبی در شهر تفت و با توجه به در اولویت قرار داشتن تامین آب شرب و بهداشت مردم ؛ از آب چاه های کشاورزی برای تامین آب در شهر تفت استفاده شد که همکاری بهره برداران آب چاه های کشاورزی قابل تقدیر و ستایش است.

سرپرست فرمانداری تفت در ادامه خواستار برنامه ریزی برای راه اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی و رونق دوباره شرکت تعاونی ها در مناطق مختلف شهرستان در حوزه کشاورزی شد و برای پیگیری راه اندازی صندوق توسعه کشاورزی در شهرستان تفت قول مساعد داد.