فرماندار شهرستان تفت:

توسعه و رونق گردشگری محور اصلی برنامه های دولت در شهرستان تفت

"محمد دهشیری" در جمع خبرنگاران شهرستان تفت گفت: بر اساس اسناد بالادستی صنعت و معدن محور توسعه شهرستان نیست و مقوله گردشگری محور اصلی و اساسی برای توسعه شهرستان است که به دنبال تحقق آن هستیم.

به گزارش دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان تفت؛"محمد دهشیری"در جمع خبرنگاران این شهرستان افزود: هفته دولت فرصت مناسبی برای انعکاس خدمات دولت در طول یک سال گذشته است و برای این کار 16 عنوان برنامه برای گزارش خدمات دولت به اقشار مختلف مردم برنامه‌ریزی‌شده است.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: یکی از برنامه‌های هفته دولت بهره‌برداری از 55 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 130 میلیارد تومان در نقاط شهری و روستایی شهرستان است و چندین پروژه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز در آینده‌ی نزدیک پس از هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

دهشیری بیان داشت: صنعت و معدن محورهای توسعه شهرستان تفت نیست و آنچه در سندهای بالادستی به‌عنوان محور توسعه شهرستان تفت بر روی آن تأکید شده است محور گردشگری است.

وی ادامه داد: تنوع‌های آب و هوایی، جغرافیایی و اجتماعی پتانسیل‌های ارزشمندی برای رونق گردشگری در شهرستان تفت است و برای پیشبرد و تحقق این مهم باید در زمینه ی معرفی  توانمندی‌های مذهبی، سلامت و ورزش در حوزه ی گردشگری برنامه‌ریزی کنیم.

فرماندار تفت تصریح نمود: یکی از برنامه‌هایی که در حوزه گردشگری در شهرستان تفت آغازشده برگزاری جشنواره‌های متعدد در زمینه معرفی توانمندی‌های شهرستان در حوزه‌های متفاوت است که با استقبال خوب مردم و گردشگران روبرو شده است.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت افزود: در کنار گردشگری رونق صنایع دانش‌بنیان، کم آب خواه و مناسب با آمایش سرزمینی شهرستان نیز در دستور کار قرارگرفته و ایجاد شهرک غذا و دارو در شهرستان در این راستا برنامه‌ریزی‌شده است.

 دهشیری اضافه کرد: شهرک غذا و دارو به‌عنوان اولین شهرک در استان یزد فعالیت خود را آغاز و از هم‌اکنون نیز متقاضیانی برای سرمایه‌گذاری در این شهرک با آورده‌ی بیش از هزار و دویست میلیارد تومانی اعلام آمادگی کرده‌اند.

"محمد دهشیری" با اشاره به نیاز شهرستان برای تأمین اشتغال برای باسوادان خاطرنشان کرد: در شهرستان تفت کمبود نیروی کارگری محسوس است و ما با بیکاری باسوادان روبرو هستیم که ایجاد شهرک غذا و دارو راهکار موثری برای رفع این مشکل خواهد بود.

فرماندار شهرستان تفت دو زیرساخت مهم موردنیاز شهرستان را آب و راه دانست و افزود: سرچشمه تأمین آب استان یزد با خشک‌سالی دست‌وپنجه نرم می‌کند و برای رفع این مشکل پیگیری پروژه انتقال آب را دنبال می‌کنیم و به دنبال تأمین اعتبار برای بهسازی مسیرهای مواصلاتی شهرستان هستیم.

فرماندار تفت، ساماندهی معادن را در دستور کار مسئولان شهرستان اعلام کرد و گفت: برخی از این معادن، بلای جان مردم شده‌اند که باید به شکلی ساماندهی شوند تا بهره‌برداری از آن‌ها به بهترین شکل صورت گیرد و مردم نیز از منافع آن بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی معادن در شهرستان برای جلوگیری از خام فروشی موردی است که در برنامه کاری مدیریت شهرستان قرار دارد و تاکنون جلسات تخصصی در این زمینه برگزارشده است.

دهشیری به خسارات سیل سهمگین به شهرستان تفت اشاره و افزود: یکی از اولویت‌های جدی در بازسازی خسارات سیل موضوع قنوات است که از 1880 قنات شهرستان،1700 مورد در سیل خسارت‌دیده که 400 مورد از آن خسارت جدی است.

فرماندار تفت گفت: قنوات شاهرگ حیاتی شهرستان تفت است و به‌طورجدی پیگیر تأمین اعتبار برای بازسازی و مرمت قنوات آسیب‌دیده شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان تفت از کلید خوردن موضوع سامان‌دهی حسینیه امام خمینی (ره) تفت خبر داد و گفت: در نشستی با حضور استاندار محترم هماهنگی لازم برای اجرای این طرح صورت گرفته و با محوریت هیئت‌امنای حسینیه این موضوع اجرایی خواهد شد و توسعه فضای حسینیه با طرح مورد تائید میراث فرهنگی دنبال می‌شود.

در این نشست که به مناسبت هفته دولت در فرمانداری شهرستان تفت برگزار شد خبرنگاران شهری و روستایی این شهرستان نیز بخشی از کمبودها و مشکلات مناطق خود را با فرماندار در میان گذاشتند و رسیدگی به آن را خواستار شدند که کمبود آب، نیاز به جاده و خسارات سیل ازجمله آن‌ها بود.