به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در مراسم تکریم و معارفه رئیس جمعیت هلال‌احمر این شهرستان بیان داشت: نام جمعیت هلال‌احمر با ایثار و احساس مسئولیت انسان‌های شریف و بااراده‌ای گره خورده که در سخت ترین و بحرانی ترین لحظات در کنار هموطنان و همنوعان خود بوده و به یاری نیازمندان و امداد طلبان می شتابند.

فرماندار شهرستان تفت راز محبوبیت هلال احمر را مردمی بودن این نهاد دانست و بیان داشت: موفقیت های هلال احمر در حوزه مختلف فعالیتی به دلیل مردمی بودن آن است و اقدامات این جمعیت در طرح غربال گری ویروس کرونا، رزمایش مومنانه و کمک به افراد آسیب دیده ناشی از شیوع این ویروس نمونه های تاثیر گزار فعالیت این جمعیت مردمی است.

نوکار به تفاوت های شهرستان تفت با سایر شهرستان های استان اشاره و خاطر نشان کرد: ییلاقی و کوهستانی بودن شهرستان باعث حضور جمعیت شناور در ایام سال شده و افزایش حوادث را در پی داشته است و نقش جمعیت هلال احمر در این شهرستان را پر رنگ تر نموده است و امیدواریم شاهد افزایش تجهیزات و امکانات مورد نظر این جمعیت در شهرستان تفت باشیم.

"محسن حرازی" مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان در این مراسم ماهیت فعالیت‌های این جمعیت را داوطلبانه دانست و بیان داشت: داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در هنگام بروز حوادث نقش خود را به‌خوبی ایفا نموده و این فعالیت‌های داوطلبانه نقش چشم‌گیری در جلوه مردمی بودن هلال‌احمر ایفا نموده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان خاطرنشان کرد: در جمعیت هلال‌احمر فعالیت‌های متنوعی در حوزه اجتماعی و کمک‌رسانی بر اساس اساسنامه مرکز و تعهدات به سازمان جهانی صلیب سرخ با اولویت‌بندی متنوعی در حال انجام است.

حرازی به راه‌اندازی خانه‌های هلال در مناطق روستایی اشاره و بیان داشت: راه‌اندازی خانه‌های هلال در مناطق روستایی به‌منظور ارائه خدمات مناسب در هنگام بروز حادثه در زمان طلایی است و اقدامات اولیه توسط عوامل این خانه‌ها تا زمان رسیدن نیروهای امداد نجات صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در موضوع امداد هوایی با پیگیری‌های صورت گرفته جمعیت هلال‌احمر استان به یک فروند بالگرد و همچنین یک پهباد پیشرفته مجهز شده است تا فعالیت در این حوزه نیز باکیفیت هر چه‌بهتر صورت گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان یزد به نقش جوانان در این جمعیت نیز اشاره و تصریح نمود: در حوزه جوانان نیز با راه‌اندازی کمیته‌های مختلف از این پتانسیل عظیم در جمعیت به نحو شایسته در حال استفاده هستیم.

در پایان این مراسم از تلاش‌های "جلیل کهدوئی" رئیس سابق جمعیت هلال احمر شهرستان تفت در دوران مسئولیت خود با اهدای لوح تقدیر و "سید قاسم گلشن" به‌عنوان سرپرست جدید این جمعیت معرفی شد.