جلسه هماهنگی برنامه‌های ایام الله سوم، چهاردهم و پانزدهم خردادماه در شهرستان تفت

در جلسه‌ای با حضور امام‌جمعه تفت، فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه‌ریزی لازم برای برنامه‌های روزهای سوم خردادماه سالروز آزادی خرمشهر و روز ایثار و مقاومت، چهاردهم خردادماه سالروز رحلت امام خمینی (ره) و سالروز قیام پانزدهم خردادماه صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه در این جلسه بیان داشت: یکی از روزهای مهمی که در تاریخ انقلاب ماندگار است سالروز آزادی خرمشهراست که روز ایثار و مقاومت نام‌گذاری شده و مراسم‌های این روز باید باشکوه برگزار شود.

امام‌جمعه تفت تصریح نمود: در ایام باید برای مردم به‌ویژه نسل جدید تبیین شود که دشمن با همه امکانات خود چگونه مقهور سربازان ایرانی شد و خرمشهر از چنگال دشمن آزاد شد و این موضوع برخلاف انتظار تمام دنیا بود.

حجت‌الاسلام گلوردی روز 15 خردادماه را سرآغاز قیام امام خمینی (ره) دانست و ادامه داد: روز 14 خردادماه سالروز رحلت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی مصیبتی اعظم برای ملت ایران بود و در این روز باید نقش امام خمینی (ره) در انقلاب و اهداف انقلاب برای مردم بیان شود که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در این روزبه تبیین نقش امام در انقلاب می‌پردازند و در سایر مراسم‌های این ایام نیز این موضوع باید گنجانده شود.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت نیز در این جلسه فضاسازی شهری و استفاده از فضای مجازی در این ایام را خواستار شد و گفت: در ایام پیش رو در خردادماه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید نسبت به فضاسازی شهر اقدام نمایند تا شهرها و روستاهای شهرستان در ایام سوم خردادماه رنگ و بوی ایثار و مقاومت و در نیمه خردادماه حزن و اندوه سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی به خود گیرد.

وی ادامه داد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با هماهنگی با رسانه‌های شهرستان نسبت به تبیین اتفاقات ایام خردادماه به مخاطبان خود بپردازند.

فرماندار شهرستان تفت خواستار برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسمی باشکوه در ایام 14 و 15 خردادماه شد و افزود: با توجه به روی کار آمدن دولت انقلابی انتظار می‌رود در برنامه‌های این ایام با استفاده از سخنرانان برجسته شخصیت و ویژگی‌های امام خمینی (ره) به‌عنوان شخصیتی بزرگ و تأثیرگذار در جهان برای مردم به‌ویژه نسل جوان تبیین شود.

دهشیری افزود: در این ایام در سایر مساجد نقاط شهری و روستایی شهرستان نیز برنامه‌هایی برای تبیین اندیشه‌ها و دیدگاه‌های امام خمینی برای مردم تدارک دیده شود.

در ادامه این جلسه هماهنگی لازم برای برگزاری برنامه‌های مختلف در ایام پیش رو در خردادماه صورت گرفت و در مورد اجرای هماهنگ و دسته‌جمعی سرود سلام فرمانده توسط دانش آموزان تفتی نیز بحث و گفت‌وگو شد.