به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی؛

حضور فرماندار تفت در جمع باستانی‌کاران تفتی

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت با حضور در زورخانه چهارده معصوم محله غیاث آباد تفت در جمع باستانی‌کاران تفتی حضور یافت و از نزدیک به تماشای ورزش باستانی و زورخانه‌ای پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "سید جلیل میر محمدی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، "محمد دهشیری" فرماندار و "ناصر دهقانی تفتی" معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری در جریان طرح زورخانه گردی که به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی در شهرستان تفت در حال اجرا بود در زورخانه چهارده معصوم محله غیاث آباد تفت حضور یافته و از نزدیک به تماشای ورزش باستانی پرداختند.

"محمد دهشیری" در جمع باستانی‌کاران تفتی؛ ورزش باستانی را هویت ملی و فرهنگی ایرانیان دانست و افزود: در ورزش زورخانه‌ای علاوه بر تقویت جسم، روح و ذهن نیز در فضای معنوی زورخانه تقویت می‌شود.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: قدمت و سابقه ورزش زورخانه‌ای و باستانی در تفت به گذشته‌های دور برمی‌گردد و تاکنون چراغ این ورزش در شهرستان روشن مانده و حضور پهلوانان نامی در شهرستان ازجمله پهلوان بزرگ یزدی این موضوع را ثابت می‌کند و این موضوع افتخار و آبرویی برای مردمان این دیار است.

دهشیری پیگیری برای رفع مشکلات ورزشکاران و رشد جسمی، روحی و اخلاقی جوانان تفتی را جز وظایف کاری خود دانست و بیان داشت: در جلسه‌ای سعی خواهد مسائل و مشکلات ورزش زورخانه‌ای شهرستان بررسی و به توسعه ورزش پهلوانی در نقاط شهری و روستایی شهرستان کمک نماییم.

لازم به ذکر است طرح زورخانه گردی به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و به همت هیئت پهلوانی شهرستان تفت در ایام هفته در زورخانه‌های نقاط شهری و روستایی این شهرستان برگزار شد.

در شهرستان تفت 12 زورخانه فعال وجود دارد که جوانان ورزشکار در 6 زورخانه موجود در شهر تفت و 6 زورخانه فعال در نقاط روستایی مشغول ورزش باستانی هستند.