حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهر نیر شهرستان تفت

وزیر جهاد کشاورزی با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار تفت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شهر نیر شهرستان تفت حضور یافت و در گفت‌وگو با اهالی این شهر در جریان مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی این شهر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "سید جواد ساداتی نژاد" وزیر جهاد کشاورزی با همراهی "محمدجواد ابوالحسینی" معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، "محمد دهشیری"فرماندار تفت، "سید ابوالفضل وکیلی"رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شهر نیر شهرستان تفت حضور یافت و در گفت‌وگو با اهالی این شهر در جریان مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی این شهر قرار گرفت.

اهالی شهر و منطقه نیر در حضور وزیر جهاد کشاورزی به بیان مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی خود ازجمله قول مساعد به‌منظور تخصیص منابع اعتباری برای لایروبی قنوات، اجرای طرح‌های آبخیزداری برای هدایت و ذخیره آب، تسطیح جاده بین مزارع، اعطای تسهیلات برای امور دامداری و دام‌پروری پرداختند.

وزیر جهاد کشاورزی قول پیگیری رفع مسائل و مشکلات موجود در شهر و منطقه نیر و تخصیص منابع اعتباری برای لایروبی قنوات و مطالعه طرح‌های آبخیزداری را داد.

شایان‌ذکر است بیش از نیمی از قنوات استان ( 1664 رشته) در شهرستان تفت واقع گردیده که عمده قنوات این شهرستان در مناطق کوهستانی و کوه‌پایه‌ای واقع‌شده و متأثر از میزان بارندگی در طول فصل زراعی است.

 در سیل مردادماه سال جاری بیشترین خسارت به قنوات نقاط شهری و روستایی شهرستان تفت وارد گردیده که در سال جاری و از محل اعتبارات طرح کمک‌های فنی اعتباری و بازسازی قنوات مبلغ 380077 میلیون ریال به 274 رشته قنات این شهرستان پرداخت گردیده است.