به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در این جلسه اظهار داشت: اهالی شریف، مؤمن و متعهد شهرستان تفت همیشه در امور خیر پیشتاز بوده‌اند و امیدواریم با همکاری همه مؤسسات و انجمن‌های خیریه در سطح شهرستان در روند برگزاری رزمایش مواسات ، همدلی و کمک‌های مؤمنانه برای نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا نیز تفتی ها یک‌بار دیگر پیشتازی خود در امور خیر را به نمایش بگذارند.

نوکار در ادامه افزود: با شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان و با درخواست مؤسسات خیری و کانون‌های سلامت محله اهالی شهرستان تفت با کمک‌های مردمی خود به مراکز درمانی و نیازمندان و تهیه ملزومات پزشکی در کارگاه‌های خانگی گام‌های بلندی در کنترل شیوع این ویروس در سطح شهرستان برداشته‌اند.

فرماندار شهرستان تفت به هدف برگزاری جلسات ستاد همیاری اجتماعی این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل برگزاری جلسات این ستاد تأکید بر عدم همپوشانی نیازمندان توسط مؤسسات و انجمن‌های خیریه است.

نوکار تصریح نمود: در اجرای این رزمایش انجمن‌ها و مؤسسات خیریه شهرستان تفت از پتانسیل مساجد و هیئت‌های مذهبی سطح این شهرستان برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیری استفاده نمایند.

وی ادامه داد: با همکاری و هماهنگی بین انجمن‌ها و مؤسسات خیریه در سطح شهرستان وظیفه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیری و توزیع آن با حفظ کرامت‌های انسانی بر عهده خود انجمن‌ها و مؤسسات خیریه خواهد بود و دستگاه‌های دولتی نقشی در این راستا ایفا نخواهند کرد.

در ادامه این جلسه نماینده‌های مؤسسات خیری، کانون‌های سلامت محله و گروه‌های خیری شهرستان و  هم‌چنین  مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پیرامون اجرای هر چه‌بهتر طرح همیاری اجتماعی در سطح شهرستان تفت پرداختند و تصمیمات لازم برای پوشش نیازمندان کل بخش‌ها و مناطق شهری و روستایی این شهرستان اتخاذ شد.