دومین جلسه قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی شهرستان تفت برگزار شد

دومین جلسه قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی شهرستان تفت با حضور فرماندار، رئیس اداره کاداستر اداره کل ثبت‌اسناد و املاک استان، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشداران و سایر اعضای این قرارگاه در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در دومین جلسه قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی این شهرستان با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسات افزود: برگزاری جلسات هفتگی قرارگاه با محوریت اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان برای بررسی پیشرفت کار و رفع موانع پیش رو در دستور کار قرار گیرد و در ادارات نیز یک نفر به‌عنوان رابط اجرای طرح کاداستر معرفی تا روند اجرای کار سرعت بیشتری به خود بگیرد.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: بخشداران با استفاده از پتانسیل دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی مناطق روستایی اجرای طرح کاداستر را دنبال نمایند و ایجاد دفتر حدنگاری در مناطق روستایی برای اجرای کاداستر کشاورزی و روستایی و تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری باید موردتوجه جدی قرار گیرد و برگزاری جلسه توجیهی برای دهیاران در این زمینه راه گشا است.

دهشیری ادامه داد: اداره ثبت‌اسناد و املاک می‌تواند با برگزاری جلسات هماهنگی با ائمه جمعه و جماعات از این پتانسیل نیز برای آگاهی‌بخش مردم شهرستان به‌ویژه مناطق روستایی از فواید طرح اجرای کاداستر استفاده نماید.

فرماندار تفت خواستار تشکیل قرارگاه حدنگاری در دو بخش نیر و گاریزات نیز شد و این کار را در بهبود بخشیدن به اجرای طرح کاداستر در شهرستان مؤثر دانست.

فرماندار شهرستان تفت گفت: همه دستگاه‌ها ملزم به همکاری با اداره ثبت‌اسناد و املاک در راستای اجرای طرح کاداستر هستند و ضروری است مدیران ادارات و دستگاه ها در زمینه دریافت سند مالکیت کاداستری و تعویض اسناد دفترچه‌ای املاک ادارات متبوع خویش نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

"علیرضا هوشمند" رئیس اداره کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان نیز در این جلسه توضیحاتی پیرامون اجرای طرح کاداستر در شهرستان تفت را ارائه داد.