به مناسبت هفته بیمه سلامت؛

دیدار فرماندار تفت با مسئولان بیمه سلامت این شهرستان

به مناسبت هفته بیمه سلامت؛ "علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت با مسئولان بیمه سلامت این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در دیدار با مسئولان بیمه سلامت این شهرستان که به مناسبت هفته بیمه سلامت صورت گرفت ضمن تقدیر از فعالیت‌های گسترده بیمه سلامت در راستای کاهش هزینه‌های درمانی بیماران در این شهرستان خاطرنشان کرد: بيمه سلامت مجموعه‌ای است که ارتباطات تنگاتنگي با مردم در بحث امور بیمه‌ای و هزینه‌های درمان دارد و ارتباط‌گیری با مردم و خدمات‌رسانی به آنان قابل‌تقدیر است.

فرماندار شهرستان تفت بیان داشت: هدف اصلی مجموعه دولت تأمین سلامت و هزینه‌های درمانی برای افراد مختلف به‌ویژه قشر کم‌درآمد جامعه است که بیمه سلامت به‌خوبی از عهده این کار مهم برآمده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش زیادی از جامعه تحت پوشش بیمه سلامت را جامعه روستایی تشکیل می‌دهند تلاش این سازمان بیمه‌گر در راستای خدمات‌دهی به این افراد قابل‌تقدیر است.

فرماندار شهرستان تفت برای پیگیری دریافت اعتبار برای تکمیل ساختمان در حال ساخت بیمه سلامت شهرستان نیز قول مساعد داد.

در این نشست "محسن آخوندی" رئیس سازمان بیمه سلامت شهرستان گزارشی از وضعیت خدمات‌رسانی به بیمه‌شدگان تحت پوشش این بیمه و نحوه ارائه خدمات و مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان گزارشی ارائه نمود.

وی جمعیت تحت پوشش این بیمه در شهرستان تفت را پانزده هزار و دویست نفر بیان نمود و ادامه داد: از تعداد جمعیت 9505 نفر در مناطق روستایی شهرستان تفت سکونت دارند و 3485 نفر از آن نیز از کارمندان دولت هستند.

آخوندی ادامه داد: 16 موسسه تشخیصی درمانی با بیمه سلامت در شهرستان قرارداد دارند و در حال خدمت‌رسانی به افراد تحت پوشش این بیمه هستند.

رئیس بیمه سلامت شهرستان تفت تصریح نمود: در 6 ماه ابتدای سال 1400 تاکنون بالغ‌بر پنجاه‌وپنج میلیارد ریال به مؤسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت پرداخت‌شده است و بار مراجعه بیمه‌شدگان تحت پوشش به مراکز تشخیصی 18089 مرتبه بوده است.

لازم به ذکر است از سوم تا نهم آبان ماه به نام هفته بیمه سلامت نام‌گذاری شده که شعار امسال این هفته؛"بیمه سلامت همگانی نماد حقوق شهروندی" است.