به مناسبت روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "علیرضا نوکار" فرماندار به مناسبت روز ملی آتش‌نشانی و ایمنی با همراهی "محمد جواد نعمتی"معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری "وحید فتوحی" شهردار و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تفت با آتش‌نشانان این شهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که در محل آتش‌نشانی تفت برگزار شد، "علیرضا نوکار" اظهار داشت: آتش‌نشان شغلی شریف و ارزشمند است که با فداکاری و ازخودگذشتگی و ایثار عجین شده است و بی‌شک خدمات این عزیزان در لحظات حساس حوادث ناگوار، هرگز از یاد و خاطره نجات‌یافتگان از حادثه پاک نخواهد شد.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: بارها اتفاق افتاده است که آتش‌نشانی در جریان نجات سایر انسان‌ها جان خویش را در معرض خطر قرار داده و با ایثار و فداکاری مثال‌زدنی در نجات حادثه دیدگان از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند که حقیقتاً جای قدردانی و تجلیل دارد.

لازم به ذکر است روز ۷ مهرماه در تقویم کشور برای تقدیر از رشادت‌های آتش نشانان به عنوان روز ملی آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.

۷ مهر ماه سال ۱۳۵۹ پالایشگاه آبادان در جنگ ایران و عراق از سوی دشمن مورد حمله هوایی قرار گرفت. پس از این اتفاق آتش نشانان برای اطفای حریق وارد عمل شدند، در حین اطفای حریق بار دیگر این پالایشگاه بمباران شد و تعداد زیادی از آتش نشانان در این حادثه شهید شدند.

۲۰ سال بعد از این حادثه، طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹ توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تأیید شد.