به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "امیر سعید مصباح" مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان یزد با حضور در فرمانداری شهرستان تفت با "علیرضا نوکار"فرماندار این شهرستان پیرامون آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در نقاط شهری و روستایی این شهرستان به بحث و تبادل‌نظر پرداخت.

"امیر سعید مصباح" مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای یزد در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل، به برنامه‌ها و سیاست‌های آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سال جاری هم سو با شعار سال "جهش تولید" پرداخت.

وی ادامه داد: مهارت و آشنایی با فناوری‌های روز دنیا یکی از راهکارهای مناسب و مهم به‌منظور توانمندسازی نیروی انسانی متخصص و موردنیاز واحدهای صنعتی استان یزد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بابیان اینکه نوع رویکرد آموزش‌های مهارت مراکز فنی و حرفه‌ای باید به سمت و سویی حرکت کند تا منجر به ایجاد اشتغال پایدار شود، بر همکاری و تعامل مجموعه فرمانداری در جهت تدوین سند توسعه مهارت در این شهرستان تأکید کرد.

"علیرضا نوکار" نیر در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های مرکز آمورش فنی و حرفه‌ای شهرستان، گفت: دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بهترین شیوه مهارت‌آموزی کاربردی است و باید تمایل و رغبت را در افراد جویای کار شهرستان برای فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به وجود آورد.

فرماندار شهرستان تفت خواستار برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی در نقاط شهری و روستایی شهرستان با توجه به پراکندگی این شهرستان شد و اظهار داشت: امید است با برنامه‌ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای دوره‌های مهارت‌آموزی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه‌های گردشگری و کشاورزی،صنایع دستی و  تولیدات روستایی این شهرستان برگزار شود.