دیدار نوروزی_رمضانی استاندار یزد با جمعی از فرهیختگان شهرستان تفت

دیدار عیدانه استاندار یزد با جمعی از فرهیختگان شهرستان تفت برگزار شد و استاندار یزد ضمن استماع مسائل شهرستان از زبان این افراد، به پاسخگویی به برخی سؤالات پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از فرهیختگان شهرستان تفت برگزار و مسائل و دغدغه‌های اهالی این شهرستان موردبررسی قرار گرفت.

استاندار یزد در این نشست، با اشاره به افزایش دور دوم سفرهای شهرستانی به مدت دو روز گفت: با توجه به گستردگی شهرستان تفت، تاکنون سه سفر رسمی به‌منظور بررسی مسائل این شهرستان و اخذ تصمیمات لازم برای حل آن‌ها انجام‌شده است.

وی این نشست را نشستی برای دیدار عیدانه با فرهیختگان شهرستان به نمایندگی از مردم شهرستان و نیز استماع مسائل شهرستان از زبان این افراد و پاسخگویی به برخی سؤالات دانست.

استاندار یزد در ادامه با اشاره به پیگیری‌های مجدانه نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی جهت حل مسائل موجود در شهرستان، اظهار داشت: در پرتو پیگیری‌های صورت گرفته اعتبارات خوبی از محل‌های مختلف، به شهرستان تزریق شد.

دکتر فاطمی «آب» را یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان تفت عنوان و خاطرنشان کرد:  درصد قابل‌توجهی از اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور برای شهرستان تفت، مربوط به آب‌رسانی به 256 روستای این شهرستان است.

استاندار یزد در ادامه به ظرفیت‌های بسیار خوب خیری موجود در شهرستان به‌ویژه در حوزه سلامت و آموزش‌وپرورش اشاره و از اقدامات و فعالیت‌های خیرمندانه آن‌ها قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوعات مطرح‌شده در خصوص لزوم توجه بیش‌ازپیش به قرآن کریم و ترویج فرهنگ حفظ و تدبر در آن، گفت: در این راستا طرح تربیت 4000 حافظ قرآن کریم به نیابت از 4000 شهید استان در مدت 4 سال در حال اجراست.

دکتر فاطمی در ادامه بابیان اینکه آموزش‌وپرورش، مهم‌ترین مسئله دیروز، امروز و فردای ماست، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی به‌اندازه‌ای می‌تواند قد بکشد که آموزش‌وپرورش آن قد بکشد لذا این حوزه نیازمند نگاه و حمایت ویژه است.

استاندار یزد همچنین با پیشنهاد ارائه‌شده مبنی بر برگزاری شورای آموزش‌وپرورش استان به‌صورت گردشی در شهرستان‌ها موافقت کرد و گفت: جلسه بعدی این شورا به میزبانی شهرستان تفت برگزار خواهد شد.

وی از پیگیری جدی مسئولین استان به‌ویژه نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در خصوص مباحث مربوط به سهمیه‌بندی کنکور برای دانش آموزان  تفتی اشاره و خاطرنشان کرد: ماحصل پیگیری‌های این حوزه تخصیص سهمیه کنکور منطقه ۳ به مدارس این شهرستان شد.

دکتر فاطمی با اشاره به گلایه‌های موجود بابت تفاوت نرخ عرضه اقلام بین مرکز استان و سایر شهرستان‌ها، تصریح کرد: بخشی از این تفاوت نرخ مربوط به هزینه‌های حمل‌ونقل است اما یک بخش آن بدون توجیه بود و پذیرفتنی نیست.

استاندار یزد در ادامه از پیگیری جدی دغدغه‌های به‌حق مردم در خصوص تفاوت نرخ‌های موجود و برنامه‌ریزی برای کاهش حداکثری آن در جلسات ستاد تنظیم بازار سال جدید خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گریزی به موارد مطرح‌شده در خصوص معادن و لزوم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود در شهرستان محل استقرار زد و گفت: ارائه مجوز جدید یا تمدید مجوزها مشروط به تعیین پیوست اجتماعی مسئولیت اجتماعی واحد مربوطه و امضای آن توسط فرماندار شهرستان است.

دکتر فاطمی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان تفت در حوزه صنایع غذایی و دارویی گفت: جلسه ویژه‌ای با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی، به‌منظور احیای واحدهای راکد شهرستان و تکمیل زیرساخت‌های شهرستان برگزار و مسائل دنبال شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش زرگری، کشاورزی و باغداری را جمله از ظرفیت‌های تفت عنوان و خاطرنشان کرد: دغدغه‌های موجود پیرامون بیمه کشاورزی و تأمین نهاده‌ها، مسائلی کشوری است و حتماً پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

وی در ادامه به سیل‌های سال گذشته استان و تحمیل خساراتی به شهرستان‌های مختلف استان اشاره و تصریح کرد: با توجه به گستردگی ابعاد خسارت سیل در شهرستان تفت، اعتبارات بیشتری به این شهرستان اختصاص یافت.

دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نام‌گذاری سال گذشته به نام «تولید، دانش‌بنیان؛ اشتغال آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) گفت: باوجود کلیه مشکلات پیش روی تولید، استان یزد در سال گذشته بالاترین رشد اقتصادی کشور را تجربه کرد.

استاندار یزد بابیان اینکه متوسط نرخ رشد اقتصادی کشور در سال گذشته 4 درصد بود گفت: نرخ رشد اقتصادی استان در سال گذشته 7/55 درصد بود که این امر مؤید اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در این حوزه است.

وی با اشاره به تغییر فضای کسب‌وکار استان؛ در پرتو اقدامات و پیگیری‌های انجام‌شده، اظهار داشت: در سال گذشته فضای کسب‌وکار استان با ارتقاء ۹ پله‌ای از رتبه پانزدهم به رتبه ششم کشور رسید که این موضوع ارزشمند و البته نیازمند تلاش جدی‌تر جهت بهبود هرچه بیشتر فضای کسب‌وکار است.  

دکتر فاطمی همچنین به نگاه ویژه استان به حوزه دانش‌بنیان و حمایت از فعالیت‌های این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس ارزیابی وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، یزد در سال گذشته استان ممتاز کشوری در این حوزه انتخاب و موردتقدیر قرار گرفت.

وی با اشاره به بخش اشتغال آفرینِ شعار سال گذشته، اظهار داشت: در سال گذشته نرخ بیکاری استان یزد پس از چندین سال از حالت دورقمی خارج و در چهارفصل متوالی تک‌رقمی شد و بالاترین کاهش نرخ بیکاری کشور را به خود اختصاص داد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعار سال جدید مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» گفت: تحقق حداکثری شعار سال، وظیفه‌ای قانونی، شرعی و عرفی ما است لذا تمام تلاش خود را در این راستای بکار خواهیم گرفت.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش برنامه محوری در توسعه و پیشرفت جوامع اشاره و خاطرنشان کرد: استان یزد با مشارکت نخبگان برای اولین صاحب سند تحولی کاملاً اجرایی در حوزه راهبرد و عملیاتی به نام «سند یزد نوین» شده که تحقق محورهای این سند و شعار سال مبنای اقدامات و فعالیت‌های استان خواهد بود.

استاندار یزد بابیان اینکه در سند مذکور محورها، ریز پروژه‌ها و متولیان پیگیری آن‌ها کاملاً مشخص است، گفت: شهرستان‌ها ملزم به تدوین برش شهرستانی این سند و پیگیری جدی محورهای آن هستند.

دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ی مرمت محور  تفت و دهشیر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.