فرماندار شهرستان تفت:

راه‌اندازی پارک علم و فناوری برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در تفت

فرماندار شهرستان تفت در سومین همایش تخصصی صنعت و محیط‌زیست گفت: در برنامه توسعه‌ای شهرستان تفت راه‌اندازی پارک علم و فناوری برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان گنجانده‌شده و این موضوع در آینده‌ی نزدیک عملیاتی خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علی دهقان نیری" در سومین نشست تخصصی صنعت و محیط‌زیست که به مناسبت هفته هوای پاک برگزار شد اظهار داشت: حفظ محیط‌زیست به توجه ای بیش از گذشته نیاز دارد و جهادگران عرصه تولید و اقتصاد باید نهایت تلاش خود را در راستای حفظ و ارتقای مسائل زیست‌محیطی به کار بگیرند.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: احترام به محیط‌زیست دغدغه همگانی است و رویکرد مدیریت استان و شهرستان تفت حفظ و ارتقای مسائل زیست‌محیطی است و همه باید در این راستا گام برداریم.

فرماندار تفت افزود: برگزاری نشست های تخصصی با حضور مسئولان و اساتید حوزه محیط‌زیست و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی در راستای بهبود وضعیت زیست‌محیطی و کاهش آلایندگی صنایع ضروری است و امیدواریم این نشست ها ادامه‌دار باشد.

دهقان نیری بیان کرد: در شهرستان تفت به‌عنوان ییلاق استان یزد توسعه صنایع آلاینده دنبال نشده و این شهرستان به بهترین زیست‌بوم استان یزد تبدیل‌شده که افراد از سراسر استان یزد ایام تعطیل خود را در این شهرستان می‌گذرانند.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: توسعه و آینده شهرستان تفت بر اساس رعایت الگوهای محیط زیستی برنامه‌ریزی‌شده و توسعه صنایع پاک و دانش‌بنیان در این شهرستان در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: در شهرستان تفت با پیگیری‌های صورت گرفته و بازدیدهای کارشناسی از واحدهای تولیدی و صنعتی؛ بر رعایت جدی مسائل زیست‌محیطی در این واحدها تأکید شده است.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت عنوان نمود: با توجه به رویکرد دولت مردمی سیزدهم در راستای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در آینده‌ی نزدیک با راه‌اندازی پارک علم و فناوری در شهرستان تفت این مکان محلی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد شد.

دهقان نیری افزود: با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرستان تفت دو مقوله توسعه صنایع پاک و کم آبخواه و صنعت گردشگری به‌طورجدی پیگیری می‌شود.

لازم به ذکر است سومین نشست تخصصی صنعت و محیط‌زیست هم‌زمان با هفته هوای پاک با حضور تعدادی از مسئولان واحدهای تولیدی و صنعتی و اساتید و کارشناسان حوزه محیط‌زیست در باغ صدری تفت برگزار شد.

در این نشست آخرین راهکارهای علمی در زمینه رعایت الگوهای زیست‌محیطی در واحدهای صنعتی و تولیدی توسط اساتید و کارشناسان محیط‌زیست بیان شد.

از مدیران برتر واحدهای صنعتی و تولیدی و کارشناسان حوزه محیط زیستی شاغل در این واحدها در راستای رعایت الگوهای زیست‌محیطی با اهدای لوح یادبود تقدیر شد.