در جلسه شورای ثبت‌احوال شهرستان تفت مطرح شد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، جلسه شورای هماهنگی ثبت‌احوال این شهرستان با حضور "علیرضا نوکار" فرماندار، "محمدجواد نعمتی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و سایر اعضا در این فرمانداری برگزار شد.

"علیرضا نوکار" در این جلسه خواستار پیگیری رئیس اداره ثبت احوال شهرستان برای تسریع توزیع کارت هوشمند ملی به متقاضیان شد و اظهار داشت: امیدواریم با پیگیری‌های لازم روند توزیع کارت ملی در بین متقاضیان سرعت و شتاب بیشتری بگیرد.

"داود داودی" رئیس اداره ثبت احوال شهرستان تفت در این جلسه با تقدیر از همکاری بهورزان شبکه بهداشت و درمان شهرستان در راستای اطلاع‌رسانی موارد ولادت و فوت در نقاط مختلف شهری و روستایی اظهار داشت: مدت‌زمان قانونی برای ثبت ولادت پانزده روز و برای ثبت وفات ده روز است و ضروری است در این بازه زمانی اطلاعات فرد در اداره ثبت و احوال ثبت شود.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان تفت پیرامون صدور کارت هوشمند ملی اظهار داشت: با توجه به ابطال سریال کارت‌های ملی قدیمی، ضروری است مردم شهری و روستایی اقدامات لازم برای ثبت‌نام دریافت کارت هوشمند ملی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی ادامه داد: با توجه به روند پایین سرعت توزیع کارت هوشمند ملی، رسید ثبت‌نام نیز به مشابه کارت ملی عمل نموده و متقاضیان با ارائه رسید ثبت‌نام کارت هوشمند ملی امکان دریافت خدمات را خواهند داشت.

این مقام مسئول از فراهم نمودن امکانات برای انجام ثبت‌نام از متقاضیان دریافت کارت هوشمند ملی در نقاط روستایی خبر داد و بیان داشت: با هماهنگی صورت گرفته با دفتر پیشخوان دولت در شهرستان در صورت اعلام نیاز به حضور گروه سیار برای ثبت‌نام از متقاضیان در نقاط روستایی این اقدام در دستور کار قرار خواهد گرفت.

داودی از ثبت 228 مورد ولادت، 122 مورد وفات، 89 مورد ازدواج و 21 مورد طلاق در اداره ثبت احوال شهرستان تفت خبر داد.