سرپرست فرمانداری تفت خواستار شد:

رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اجرای برنامه‌های گردشگری و مذهبی

"محمد دهشیری" سرپرست فرمانداری تفت گفت: با توجه به تغییر رنگ وضعیت کرونایی شهرستان تفت به رنگ قرمز ضروری است در اجرای برنامه‌های گردشگری و مذهبی پیش رو رعایت شیوه‌نامه بهداشتی مدنظر قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در جلسه هماهنگی پیرامون وضعیت شیوع کرونا، بررسی مسائل ترافیکی و ارائه خدمات به مسافران به شهرستان تفت خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام سخنگوی ستاد ملی کرونا بخشی از محدودیت‌ها از 14 فروردین‌ماه برداشته خواهد شد و در این زمینه هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با کرونا و توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق سه دوز واکسن مدنظر قرار خواهد گرفت.

سرپرست فرمانداری تفت بیان داشت: از روز 14 فروردین‌ماه فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها به‌صورت حضوری خواهد بود و شرایط مدنظر ستاد کرونا باید توسط دستگاه‌های ذی‌ربط فراهم شود.

سرپرست فرمانداری تفت تصریح کرد: در اجرای برنامه‌های پیش رو در حوزه گردشگری و هم‌چنین برنامه‌های مذهبی ماه مبارک رمضان محدودیتی اعمال نخواهد شد و بیشتر بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نظارت صورت خواهد پذیرفت.

وی ادامه داد: ارائه خدمات نیز فقط به افراد دارای کارت تزریق واکسن و یا دارا بودن جواب منفی تست کرونا دومرتبه در هفته صورت خواهد پذیرفت.

"محمد دهشیری" با اشاره به‌پیش بینی‌ها مبنی بر حضور گسترده افراد از سراسر استان در تعطیلات پایانی ایام نوروز به شهرستان اشاره و افزود: باید پیرامون مسائل ترافیکی، انتظامی، خدمات‌رسانی و مسائل اجتماعی این حضور گسترده تصمیماتی اتخاذ و اجرایی شود.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت تصریح نمود: پیگیری‌های لازم پیرامون استفاده از امکانات دستگاه‌های استانی نظیر شهرداری یزد در دستور کار قرارگرفته تا خدمات بهتری به مردمی که شهرستان تفت را برای گذران تعطیلات ایام پایانی نوروز انتخاب می‌کنند ارائه شود.

نظافت پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، معابر روستاهای ییلاقی و سرویس‌های بهداشتی اماکن مورداستفاده مردم مورد تأکید سرپرست فرمانداری تفت قرار گرفت و وی پیرامون این موضوعات گفت: امیدواریم با استفاده از پتانسیل شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان خدمات‌رسانی به مردم در این ایام به‌خوبی صورت گیرد و شرایط برای حضور مردم از سراسر استان به شهرستان به‌خوبی فراهم شود.

دهشیری به فرهنگ‌سازی در راستای نگه‌داری محیط‌زیست و جلوگیری از ریختن زباله در نقاط مورداستفاده مردم نیز گفت: امیدواریم با توزیع مناسب کیسه‌زباله و استفاده از پتانسیل انجمن‌های محیط زیستی در راستای فرهنگ‌سازی برای جلوگیری از آلوده کردن محیط‌زیست نیز در ایام گام‌هایی برداشته شود.

سرپرست فرمانداری تفت بیان داشت: در این ایام رصد وضعیت بازار و عرضه کالاهای تنظیم بازار و تأمین آرد موردنیاز نانوایی‌ها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط در دستور کار قرار گیرد تا مردم در تأمین کالاهای موردنیاز به مشکل برنخورند.
مقام عالی دولت تصریح نمود: با مدیریت میدانی پیرامون اتخاذ محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای مواصلاتی و ورودی‌های مناطق مختلف شهرستان نیز در ایام تعطیل روبرو تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

دهشیری ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته ایستگاه‌های صلواتی در بعضی از مسیرهای ورودی شهرستان برپاشده و با همکاری پلیس‌راه، ناحیه مقاومت بسیج، راهداری وادارات شهرستان شاهد افزایش نیروهای محسوس و نامحسوس گشت پلیس‌راه در مسیرهای مواصلاتی شهرستان هستیم و سعی شده در ساعات مختلف شبانه‌روز این نیروها در نقاط مختلف مستقر و وضعیت ترافیکی مسیرهای مواصلاتی شهرستان را رصد نمایند.

​​​​​​​