فرماندار شهرستان تفت:

سیل همدلی روانه نقاط سیل زده شهرستان تفت شده است

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت که به همراه کاروان "همدلان مادر بی نشان" از بخش گاریزات این شهرستان در روستای سیل زده زردین حضور یافته بود؛ گفت: بعد از جاری شدن سیلاب در نقاط شهرستان و وارد شدن خسارات به مردم؛ همدلی و همراهی مردم نقاط شهری و روستایی افزایش یافته و سیل همدلی و مهربانی روانه نقاط سیل زده شهرستان شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" فرماندار همراه با کاروان خیری همدلان مادر بی نشان از بخش گاریزات ،معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی ، بخشداران گاریزات و نیر و رئیس شورای اسلامی استان یزد به بازدید از مناطق سیل زده روستای زردین پرداخت و خبر از کمک خیری این کاروان در راستای ساخت منازل مسکونی در این روستا داد.

فرماندار شهرستان تفت بیان داشت:جاری شدن سیلاب سهمگین در نقاط شهری و روستایی شهرستان باعث خسارات گسترده به مردم شد اما همدلی و همراهی مردم نقاط مختلف شهرستان را افزایش داد و شاهد هستیم سیل مهربانی و همدلی از نقاط مختلف شهرستان راهی نقاط سیل زده شده است.

"محمد دهشیری" عنوان نمود: بعضی از اقدامات گروه های مردمی و جهادی در راستای کاهش خسارات سیلاب به مردم و رسیدگی به نقاط آسیب دیده حماسی بود و کلیپ هایی که از این کمک ها در فضای مجازی انتشار یافت نگاه ها را به این منطقه معطوف کرد.

دهشیری افزود: بعد از جاری شدن سیلاب در روستای زردین شاهد بودیم از دقایق اولیه امکانات استانی به این منطقه اعزام شد و مسئولان استانی نیز با بازدید از این روستا در جریان مسائل و مشکلات این منطقه قرار گرفتند و قول مساعد به منظور بازسازی آسیب های وارده توسط مسئولان استانی داده شد.

فرماندار تفت گفت: تحقق وعده های مسئولان در راستای بازسازی نقاط سیل زده زمان بر است و همه مسئولان به ویژه استاندار محترم به طور جدی پیگیر تامین اعتبار مورد نیاز برای بازسازی نقاط آسیب دیده شهرستان ناشی از سیلاب سهمگین هستند.

این مقام مسئول تصریح نمود:قبل از بارش های شدید باران و جاری شدن سیلاب های سهمگین در شهرستان هر اقدام کوتاه مدتی که امکان پذیر بود توسط مدیران برای کاهش خسارات اجرایی شد و حضور مدیران در میدان در هنگام جاری شدن سیلاب و تصمیمات اتخاذ شده در آن زمان باعث کاهش حجم خسارات ناشی از سیلاب بود.

وی ادامه داد: در زمان جاری شدن سیلاب همه مدیران عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان برای کاهش خسارات تلاش کرده اند و این تلاش برای بهسازی نقاط آسیب دیده از سیلاب نیز ادامه خواهد داشت.

در ادامه این برنامه ؛ اعضای کاروان "همدلان مادر بی نشان" بخش گاریزات بخشی از مصالح و تجهیزات ساختمانی مورد نیاز ساخت و بهسازی منازل آسیب دیده ناشی از سیلاب در روستای زردین را متقبل شدند.