فرماندار شهرستان تفت:

شروع پمپاژ آب موجود در چاه جدید آب در شهر تفت

"علیرضا نوکار"فرماندار شهرستان تفت در حاشیه بازدید از چاه جدید تأمین آب شرب شهر تفت گفت: با تلاش عوامل اجرایی، پمپاژ آب چاه جدید حفرشده در شهر تفت آغازشده و پس از طی مراحل عملیاتی و قانونی؛ آب موجود در این چاه به شبکه آب شرب شهری متصل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "علیرضا نوکار" فرماندار با همراهی "ناصر دهقانی تفتی" معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری از آخرین مراحل آغاز بهره‌برداری از چاه تأمین آب شرب در شهر تفت بازدید کرد.

"علیرضا نوکار" در حاشیه این بازدید خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلاتی که در تابستان سال جاری به دلیل خشک‌سالی در تأمین آب شرب مردم شهر تفت با آن روبرو بودیم با پیگیری‌های نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی؛ مجوز حفر یک چاه جدید در مدت 72 ساعت اخذ شد.

فرماندار شهرستان تفت ادامه داد: عملیات حفر چاه آب نیز پس از طی مراحل قانونی آغاز و با پیگیری‌های صورت گرفته و با همکاری شرکت‌های آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات حفر چاه پایان یافت و هم‌اکنون در مرحله شستشو و  پمپاژ آب این چاه برای آزمایش‌های نهایی هستیم.

وی با اشاره به شست و شوی چاه در مرحله اولیه برداشت، گفت: در راستای مصرف بهینه، آب شست‌وشو از طریق تانکرهای شهرداری صرف آبیاری فضای سبز، پارک‌ها و باغ‌های شهر تفت شد.

نوکار بیان داشت: با اتمام عملیات پمپاژ و اجرای خط انتقال آب این چاه به شبکه آب شهری تا چند روز آینده متصل و مردم تفت از آب موجود در این چاه برای امور شرب و بهداشت بهره‌مند خواهند شد.

این مقام مسئول گفت: عملیات عمرانی حفر و بهره‌برداری چاه آب با هزینه‌ای بالغ‌بر 25 میلیارد ریال اجرایی شده و با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته مجوز حفر چاه آب جدید نیز در شهر تفت اخذشده است.

فرماندار شهرستان تفت با عذرخواهی از همشهریان تفتی به مشکلات قطعی آب در تابستان سال جاری بیان نمود: امیدواریم بااتصال آب موجود در چاه جدید حفرشده به شبکه آب شرب شهری و حفر یک چاه دیگر در آینده با مشکلات تأمین آب شرب و بهداشت در شهر تفت روبرو نباشیم.

فرماندار تفت با اشاره به مشکلات کم آبی در سایر مناطق شهری و روستایی عنوان نمود: با پیگیری های صورت گرفته اعتبارات ویژه ای در راستای حفر چاه ، اصلاح شبکه آب رسانی و ساخت مخازن در شهرهای نیر و بخ تخصیص داده شده و امیدواریم در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات عمرانی این پروژه ها آغاز و بعد از اجرایی شدن مردم در این شهرها و مناطق از آب شرب و بهداشت برخوردار شوند.