شهر تفت ایستگاه پایانی حضور وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان تفت

وزیر جهاد کشاورزی با همراهی جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شهر تفت حضور یافت و ضمن بازدید از یکی از قنوات این شهر در گفت‌وگو با تعدادی از اهالی و بهره‌برداران حوزه کشاورزی این شهر در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "سید جواد ساداتی نژاد"وزیر جهاد کشاورزی با همراهی جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شهر تفت حضور یافت و ضمن بازدید از یکی از قنوات این شهر در گفت‌وگو با تعدادی از اهالی و بهره‌برداران حوزه کشاورزی این شهر در جریان مسائل و مشکلات آنان قرار گرفت.

تخصیص اعتبار برای مرمت و لایروبی قنوات، اعطای تسهیلات برای راه‌اندازی واحد فرآوری انار، ارائه راهکار برای جلوگیری از شیوع گسترده آفت مگس مدیترانه‌ای، پرداخت منابع اعتباری برای اجرای طرح‌های آبیاری کم‌فشار و تحت‌فشار ازجمله مواردی بود که توسط مردم و بهره‌برداران کشاورزی مطرح شد و وزیر جهاد کشاورزی قول مساعد به‌منظور تخصیص منابع اعتباری و تسهیلات را برای رفع مشکلات داد.

یکی از 1664 قنات موجود در شهرستان تفت، قنات احمدآباد با طول 9 کیلومتر و حداکثر آبدهی آن 60 لیتر بر ثانیه است.

سطح زیر کشت این قنات حدود 200 هکتار است که 950 بهره‌بردار از آب این قنات برای تولید محصول عمده شهر تفت (انار) استفاده می‌کنند که برای مرمت آن بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.