فرماندار شهرستان تفت تأکید کرد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محمد محامدی" در جلسه شورای مدیریت بحران شهرستان گفت: یکی از مواردی که ممکن است شهرستان را با بحران روبرو کند، آتش‌سوزی مراتع است و ضروری است اداره منابع طبیعی اطلاع‌رسانی لازم را به‌منظور آگاهی‌بخشی مردم ، انجام دهد و در صورت بروز آتش‌سوزی تمام دستگاه‌ها با این اداره همکاری نمایند.

فرماندار شهرستان تفت در ادامه افزود: با بارندگی‌های ابتدای سال شاهد آبگیری مجدد استخرها توسط بخش خصوصی در بخش‌های مختلف شهرستان هستیم و ضرورت دارد جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مربوطه تمهیدات لازم به‌منظور سامان‌دهی و ایمن‌سازی استخرهای کشاورزی را انجام دهند.

محامدی، آفت مگس مدیترانه‌ای را بزرگ‌ترین خطر پیش روی کشاورزان شهرستان دانست و اظهار داشت: در این زمینه لازم است با برگزاری فوری جلسه کارشناسی، برنامه‌ریزی  برای مبارزه با این آفت انجام شود و در این زمینه، اطلاع‌رسانی، آموزش همگانی و همکاری مردم ضروری است.

"محمدحسین فلاح نژاد" مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفت نیز از افزایش آفت مگس مدیترانه‌ای در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و افزایش محصولات سیاه ریشه (زردآلو، هلو) با افزایش آفت مگس مدیترانه‌ای روبرو هستیم و پیش‌بینی می‌شود حجم این افزایش نسبت به ۵ سال گذشته بی‌سابقه باشد.

فلاح نژاد در ادامه افزود: ۱۳ پایگاه مردمی، سه کارشناس نباتات و یک شرکت در بخش خصوصی آماده مبارزه با این آفت هستند و انتظار داریم مردم شهرستان در مبارزه با این آفت همکاری لازم را با این اداره  داشته باشند.

"کاوه صالحی" کارشناس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نیز پیرامون آفت مگس مدیترانه‌ای گفت: پیش‌بینی می‌شود برای مبارزه با مگس مدیترانه‌ای سال سختی پیش روی جهاد کشاورزی شهرستان باشد و با توجه به شرایط آب و هوایی و وجود میوه‌های سیاه‌ ریشه شاهد طغیان این مگس خواهیم بود.

صالحی خواستار اجماع شهرستان بر اساس الگوی کشت شد و تصریح نمود: انار مهم‌ترین محصول شهرستان است و برای محافظت از این میوه نیاز است از سایر میوه‌ها چشم‌پوشی نماییم ، چون وجود میوه‌هایی چون زردآلو، هلو و انجیر آفت مگس مدیترانه‌ای را افزایش خواهد داد و در زمان برداشت انار با طغیان شدید این افت روبرو خواهیم بود که مبارزه با این افت بسیار سخت خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بیستم اردیبهشت‌ماه سال جاری با مشاهده این آفت در منطقه حسینی شهر تفت، مبارزه با این آفت آغازشده است و مواد موردنیاز برای مبارزه با این آفت خریداری و اطلاع‌رسانی لازم به بهره‌برداران صورت گرفته است.

"محمدجواد محمدی" مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تفت نیز در این جلسه گفت: با توجه به بارندگی‌های ابتدای سال شاهد رویش گیاهان فصلی در مراتع شهرستان بودیم و با خشک شدن این گیاهان، خطر آتش‌سوزی مراتع جدی است و تدابیر اولیه برای این موضوع اندیشیده شده و لازم است دستگاه‌های شهرستان همکاری خوبی با کارشناسان این اداره در مواقع آتش‌سوزی  داشته باشند.