فرماندار تفت:

ضرورت تزریق دوز سوم واکسن برای در امان ماندن از شیوع مجدد ویروس کرونا

فرماندار شهرستان تفت گفت: امیدواریم با همراهی مردم در تزریق دوز سوم واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک وضعیت شیوع ویروس کرونا در شهرستان مطلوب باقی بماند و شهرستان از شیوع سویه جدید این ویروس در امان باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "علیرضا نوکار" در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا این شهرستان با تقدیر از تلاش‌های خالصانه کادر بهداشت و درمان این شهرستان گفت: با توجه به نرخ بالای سالخوردگی در این شهرستان در سطح کشور، کمترین میزان فوت ناشی از ویروس کرونا در استان متعلق به شهرستان تفت است و این شهرستان در طرح ملی واکسیناسیون مقابله با کرونا نیز با همراهی مردم در استان پیشتاز است.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری مردم شریف شهرستان تفت این شهرستان در رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نیز مانند تزریق واکسن پیشتاز شوند و از عادی انگاری خودداری شود تا از شیوع سویه جدید این ویروس در امان باشیم.

نوکار به‌ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا اشاره و بیان داشت: باید با استفاده از ظرفیت‌ بسیار خوب و نفوذ کلام ائمه محترم جمعه و جماعات و همچنین فضای رسانه‌ای شهرستان مردم به تزریق دوز سوم واکسن کرونا تشویق شوند تا در اسرع وقت ایمنی جمعی ناشی از تزریق دوز سوم واکسن در شهرستان به عدد مطلوبی برسد.

فرماندار تفت با اشاره به برگزاری 42 جلسه مقابله با ستاد کرونا در شهرستان تفت به عذرخواهی از مردم تفت به دلیل سخت‌گیری‌ها در راستای اجرای مصوبات این ستاد پرداخت و افزود: تأمین سلامت مردم خط قرمز مسئولان عضو ستاد کرونا شهرستان است و تمام سخت‌گیری‌ها و ایجاد محدودیت‌ها در شهرستان در راستای حفظ و تأمین سلامت مردم این شهرستان بوده است و به خاطر مشکلاتی که در این راه برای مردم به وجود آمده از عموم مردم شریف شهرستان پوزش می‌طلبم.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان تفت تصریح نمود: نیاز است دستگاه‌های ذی‌ربط بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در زیرمجموعه مربوطه و دعوت آنان به تزریق دوز سوم واکسن اقدام نمایند و گشت‌های نظارتی با حضور کارشناسان دستگاه‌های ذی‌ربط بر این موضوع نظارت خواهند نمود.

"سید محمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت با اشاره به‌ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بیان داشت: توفیقات خوبی در زمینه مبارزه با شیوع ویروس کرونا در شهرستان تفت صورت گرفته و باید با همکاری مردم و نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط این وضعیت ادامه یابد.

دبیر ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا شهرستان تفت با اشاره به اهمیت تزریق واکسن کرونا در وضعیت کنونی شهرستان تفت گفت: در دوماهه آبان و آذر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش پنجاه‌درصدی تست مثبت سرپایی و سریع کرونا، کاهش 70 درصدی بستری ناشی از این بیماری و کاهش 80 درصدی مرگ‌ومیر ناشی‌ از این ویروس را در شهرستان شاهد هستیم.

واعظ پور ادامه داد: در مقایسه آماری ماه‌های مهر، آبان و آذر سال جاری نیز با توجه به پوشش حدود 98 درصدی واکسیناسیون در این شهرستان شاهد کاهش آمار تست‌های سرپایی، سریع و بستری هستیم به‌طوری‌که آمار بیماران سرپایی از 237 نفر مهرماه به 86 نفر در آذرماه کاهش‌یافته و آمار بستری نیز از 27 نفر مهرماه به 14 نفر آذرماه کاهش‌یافته است و آمار فوتی‌های ناشی از این ویروس در این سه ماه ده نفر بوده و این آمار نتیجه همراهی مردم در مشارکت اجرای طرح ملی واکسیناسیون است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گزارشی از آمار واکسیناسیون در شهرستان نیز ارائه و تصریح نمود: حدود 98 درصد جمعیت بالای 12 سال شهرستان دوز اول واکسن را تزریق و این آمار در تزریق دوز دوم به 92 درصد رسیده است و این آمار در بازه سنی 12-18 سال در دوز اول 98 درصد و در دوز دوم 84 درصد است و تاکنون 40 درصد افراد واجد شرایط شهرستان اقدام به تزریق دوز سوم واکسن نموده‌اند.

"محمدرضا میر شمسی" سرپرست مرکز بهداشت تفت نیز در این جلسه به اهمیت تزریق دوز سوم واکسن در جلوگیری از سویه جدید این ویروس اشاره و بیان داشت: افراد بالای 18 سال که سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن آنان فارغ از نوع واکسن تزریق‌شده، گذشته باشد باید با مراجعه به مراکز تزریق واکسن اقدام به تزریق دوز سوم واکسن نمایند.

میر شمسی از رعایت مطلوب پروتکل‌های بهداشتی در مدارس شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای بازگشایی مدارس حدود 27 معلم و 75 دانش‌آموز در شهرستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که پس از قطعی شدن مثبت شدن دانش آموزان و معلمان اقدامات لازم به‌منظور جلوگیری از شیوع این ویروس در مدارس به کار گرفته‌شده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان تفت ادامه داد: معلمان و دانش‌آموزانی که از تزریق واکسن یا از تزریق دوز دوم واکسن خودداری نمایند باید هر هفته با مراجعه به مراکز آزاد تست پی سی آر داده و نتیجه تست منفی خود را برای حضور در مراکز آموزشی ارائه نمایند.