فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در نهمین جلسه ستاد شهرستانی مقابله و پیشگیری با ویروس کرونا این شهرستان با تقدیر از عملکرد دستگاه‌هایی ذی‌ربط در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی، استانی و شهرستانی ستاد مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: عملکرد دستگاه‌های ذی‌ربط در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان مطلوب بوده است و انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به اجرایی کردن مصوبات ستاد استانی و شهرستانی مقابله با ویروس کرونا اهتمام لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: همکاری مردم شهرستان در اجرای مصوبات ستاد ملی، استانی و شهرستانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مطلوب بوده است و امیدواریم همچنان تا نابودی ویروس کرونا در رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی (هوشمند) همراه و همگام با مسئولین مربوطه باشند.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: با همکاری تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط و مردم شهرستان در چند روز گذشته آمار افراد مبتلابه این ویروس در شهرستان افزایشی نداشته و شهرستان تفت یکی از پاک‌ترین شهرستان‌ها در استان درزمینه جلوگیری از  شیوع ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: در این راستا نقش مردم و ستاد شهرستانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا چشم‌گیر بوده و همیشه مصوبات ستاد شهرستانی از مصوبات ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا یک گام جلوتر بوده است.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: تعطیلی فعالیت مساجد و اماکن متبرکه با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا تا 15 اردیبهشت در نقاط شهری و روستایی شهرستان اعمال می‌شود وادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه بر اجرایی شدن این مصوبه نظارت لازم را خواهند داشت.

فرماندار تفت با تقدیر از اصناف شهرستان به دلیل همکاری مناسب با ستاد مقابله و پیشگیری کرونا اظهار داشت: فعالیت اصناف کم‌خطر در سطح شهرستان تا ساعت بیست است و اصناف تأمین کنند مواد غذایی و بهداشتی مردم نیز می‌توانند تا ساعت بیست‌ودو به فعالیت خود ادامه دهند.

نوکار در ادامه افزود: به‌منظور رعایت اصناف از دستورالعمل‌های ستاد استانی و شهرستانی گشت‌های مشترک اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و امکان نیروی انتظامی بازدیدهای مرتب را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

فرماندار شهرستان تفت با گلایه از کم‌توجهی تعداد محدودی از واحدهای صنعتی در شهرستان به اجرای مصوبات ستاد استانی و شهرستانی در چند روز گذشته خواستار نظارت بیشتر دستگاه‌های ذی‌ربط شد و بیان داشت: ضروری است دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه صنعت بازدیدهای دوره‌ای از مراکز صنعتی شهرستان را در دستور کار خود قرار داده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز به‌خصوص مراکزی که بالای بیست نفر در آن مشغول به کار هستند را بررسی و گزارش آن را به ستاد ارائه نمایند.

"علیرضا نوکار" به مصوبه ستاد شهرستانی مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا از اعمال محدودیت در عرضه غذای گرم توسط هیئت‌های مذهبی و مساجد در ماه مبارک رمضان در درب منازل افراد خبر داد و تصریح نمود: با توجه به امکان آلوده شدن افراد در مسیر پخت و توزیع غذای گرم به‌عنوان افطار یا سحر در هیئت‌های مذهبی و مساجد امکان توزیع آن وجود ندارد و خیرین و بانیان این‌گونه مراسم‌ها مواد اولیه را در اختیار نیازمندان قرار دهند.

فرماندار تفت به فعال شدن ستاد همیاری اجتماعی شهرستان نیز در این راستا خبر داد و بیان نمود: با فعال شدن ستاد همیاری اجتماعی این شهرستان و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط و کانون‌های سلامت و مراکز خیری امکان جمع‌آوری کمک‌های مردمی توسط مؤسسات خیری فراهم‌شده و این کمک‌ها با رعایت کرامت انسانی به دست افراد نیازمند خواهد رسید.

در ادامه این جلسه هریک اعضای ستاد به گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان پرداختند و به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در ادامه مسیر مبارزه با این ویروس پرداختند و تصمیمات لازم به‌منظور اجرایی شدن آن در راستای جلوگیری از شیوع این ویروس اتخاذ شد.