فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا این شهرستان گفت: شهرستان تفت در شروع موج پنجم این بیماری و با وضعیت قرمز روبرو شد و برای کاهش آمار بیماران مبتلابه این ویروس همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط بر اجرای آن ضروری و لازم است.

فرماندار تفت با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا تصریح نمود: با توجه به وضعیت قرمز ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی و قرمز به سایر شهرها ممنوع و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز نیز ممنوع است و در صورت عدم رعایت هر 24 ساعت اعمال جریمه یک‌میلیون تومانی صورت خواهد گرفت و این نظارت به شیوه هوشمند خواهد بود.

ساعت فعالیت اصناف در شهرستان از دیگر مواردی بود که فرماندار شهرستان تفت به آن اشاره نمود و اظهار داشت: با توجه به تصمیم ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا ساعت پایان کار اصناف در شهرستان تفت ساعت 21:30 تعیین شد.

نوکار خواستار اجرای طرح بازدید مشترک به‌منظور بررسی رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و افزود: تنها راه مقابله با ویروس کرونا زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است و ضروری است بازدید مشترک دستگاه‌ها با محوریت شبکه بهداشت و درمان در راستای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار گیرد.

فرماندار تفت پیرامون تعطیلی پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهرستان نیز تصریح نمود: پارک‌های بزرگ داخل شهر تفت تعطیل خواهد بود و برای تعطیلی تفرجگاه‌ها با توجه به وجود چند واحد تولیدی در آن نیازمند هماهنگی و اتخاذ تدابیر امنیتی است که این موضوع نیز در دستور کار شورای تأمین شهرستان قرار دارد.

"سید محمود واعظ پور" دبیر ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شهرستان تفت افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۹ نفر در تفت به‌واسطه ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فوت کردند که در ماه گذشته ۶ نفر و در ماه جاری تاکنون ۲ نفر فوتی داشته‌ایم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت خاطرنشان کرد: در 14 روز ابتدایی تیرماه نتیجه آزمایش کرونای 203 نفر از اهالی شهرستان تفت مثبت بوده است که منجر به بستری 15 نفر از آنان در بیمارستان شده و شاهد افزایش 50 درصدی نسبت به خردادماه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین راه پیشگیری از این بیماری، واکسیناسیون است که تاکنون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال شهرستان معادل ۶ هزار نفر واکسینه شده‌اند و از امروز و با رسیدن محموله جدید واکسن که بخشی از آن را واکسن ایرانی تشکیل می‌دهد فرآیند واکسیناسیون افراد در شهرستان آغاز خواهد شد.

واعظ پور خواستار افزایش نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شد و افزود: استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی همچنان باید در دستور کار باشد.

"محمدرضا میر شمسی "رئیس مرکز بهداشت تفت هم در این نشست گفت: با ورود شهرستان به موج پنجم، ۵۰ درصد آزمایش‌ها کرونای مراجعین به مراکز درمانی مثبت است و از ویژگی‌های این موج قدرت بالای سرایت آن است و علائم سویه جدید ویروس کرونا که به نام دلتا شناخته می‌شود آبریزش بینی، سردرد مختصر، تب و سوزش گلو است.

وی اضافه کرد: میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط مردم در تفت به کمتر از ۵۰ درصد رسیده است که جهت مقابله با این ویروس همراهی مردم و رعایت شیوه‌نامه‌ها ضرورت دارد.

میر شمسی رهگیری بیماران کرونایی، واکسیناسیون، نظارت بر رعایت شیوه‌نامه‌ها را از وظایف مرکز بهداشت تفت عنوان کرد و گفت: سه مرکز شهری و ۱۲ مرکز روستایی کار واکسیناسیون عمومی را انجام می‌دهند.