به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمد محامدی" در این نشست بابیان این‌که بحران آب و خشک‌سالی یکی از مهم‌ترین مشکلات شهرستان و به‌خصوص شهر نیر است گفت : خشک‌سالی‌هاي پی‌درپی، آب موردنياز براي کشاورزی و  شرب شهرستان را با مشکلات زیادی روبرو کرده است و امسال نیز به علت کمبود بارش، دوباره با آن مواجه خواهیم شد.

فرماندار تفت در ادامه افزود: در این رابطه تاکنون جلسات متعددی با حضور مسئولان استان و شهرستان برگزارشده است و اولویت بر تأمین آب شرب موردنیاز مردم است. برای حل این مشکل باید از حساسیت‌های منطقه‌ای پیشگیری كنيم و با یک برنامه‌ریزی مناسب بحران آب را مدیریت نماییم.

محامدی در راستای فرهنگ‌سازی مصرف آب گفت: با استفاده از رسانه‌ها و همچنین دیگر ابزار اطلاع‌رسانی زمینه‌ی فرهنگ‌سازی مناسب برای مدیریت بهینه‌ی مصرف آب را در جامعه فراهم کنیم.

در ادامه‌ی این نشست فرماندار از حل مشکل تماس با اورژانس نیر خبر داد و گفت:پیگیری‌های لازم در اين خصوص صورت گرفته است و به‌زودی اين مشكل حل می‌شود .

در پایان اعضای شورای شهر نیر به ارائه فعالیت و گزارش اقدامات انجام‌شده پرداختند و نيز  پیشنهاد‌ها و راه‌کارهای پيشنهادي خود در رابطه با  رفع مشکلات شهر را ارائه کردند.