به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم؛

قبور شهدای گلزار مرکزی شهر تفت غبارروبی شد

به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، مسئولان و خانواده معظم شهدا و ايثارگران با غبارروبي و عطرافشاني قبور شهدای گلزار مرکزی شهرستان تفت به ساحت مقدس اين عزيزان به‌ویژه شهدای فرهنگی اداي احترام کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، مراسم غبارروبی گلزار شهدا به مناسبت دهه هفته بزرگداشت مقام معلم با حضور "حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه شهر تفت، "محمد دهشیری" فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نهادها، ارگان‌ها، اقشار مختلف مردم و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در گلزار شهدای مرکزی تفت برگزار شد.

حاضران با قرائت فاتحه، غبارروبی و گل‌باران مزار شهدا یاد و خاطره دلاوری‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس شهر تفت به‌ویژه شهدای فرهنگی آرمیده در گلزار شهدای مرکزی تفت را گرامی داشتد.

"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت در این مراسم افزود: جامعه فرهنگیان و دانش آموزان در طول هشت سال دفاع مقدس پیشتاز حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بودند و بسیاری از این عزیزان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

امام‌جمعه تفت بیان داشت: روایات و احادیث زیادی پیرامون درجه و ارزش کار معلمین در حوزه تعلیم و تربیت آمده است و بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) نیز در سخنرانی‌های متعددی کار معلمین را مشابه کار انبیا دانسته‌اند.

وی ادامه داد: انبیا و پیامبران برای نجات انسان از جهل و نادانی و هدایت به راه راست سختی‌ها را بر جان خریدند و شاهد هستیم معلمان نیز برای تعلیم و تربیت دانش آموزان و نجات آنان از جهل و نشان دادن راه درست و صحیح به آنان سختی‌های فراوانی را متحمل می‌شوند.

حجت‌الاسلام گلوردی بیان داشت: وظیفه مسئولان رفع مسائل و مشکلات جامعه فرهنگیان است و سایر افراد جامعه نیز وظیفه تکریم معلم را به عهده‌دارند و معلمین نیز این نکته را در ذهن داشته باشند که اقدامات صنفی آنان نیابد به‌گونه‌ای باشد که دشمن از آن سوءاستفاده کرده و در جهت تضعیف نظام از آن استفاده نماید.

لازم به ذکر است تجلیل از خانواده شهدای فرهنگی شهرستان با اهدای یادبود و خاطره گویی یکی از فرهنگیان پیشکسوت از حضور فرهنگیان و دانش آموزان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در طول دوران هشت‌ساله دفاع مقدس دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

​​​​​​​