فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "علیرضا نوکار" در حاشیه بازدید از اتصال یکی از چاه‌های آب کشاورزی به منبع ذخیره آب در شهر تفت خاطرنشان کرد: مصرف آب شرب شهر تفت در اوج مصرف حدود 150 لیتر بر ثانیه است که 53 لیتر آن از طریق آب انتقالی و 50 لیتر از 9 چاه آب شرب در شهر تفت تأمین می‌شود و حدود 50 لیتر بر ثانیه با کسری آب روبرو هستیم.

وی ادامه داد: متأسفانه با تعرض صورت گرفته به مسیر انتقال آب به استان یزد در استان اصفهان، آب انتقالی به شهرستان تفت متوقف‌شده است و همشهریان باید باصرفه جویی در مصرف آب مسئولان را در تأمین آب یاری فرمایند.

فرماندار شهرستان تفت با تقدیر از همکاری مناسب بهره‌برداران چاه‌های آب کشاورزی خاطرنشان کرد: با همکاری مناسب بهره‌برداران چاه‌های آب کشاورزی در نقاط مختلف شهر تفت فرآیند اتصال تعدادی از این چاه‌ها به مخازن ذخیره آب در سطح شهر در حال انجام است و در تلاش هستیم مشکل کم‌آبی در سطح شهر را رفع نماییم.

فرماندار تفت بیان داشت: آزمایش‌های لازم به‌منظور کیفیت‌سنجی آب چاه‌های کشاورزی صورت گرفته و فقط چاه‌هایی که آب آن از کیفیت مناسب برخوردار است در چرخه مدار تأمین آب شرب و بهداشت قرار خواهد گرفت.

نوکار افزود: مجوز حفر یک حلقه چاه جدید اخذشده و امیدواریم با حفر این چاه بخشی از کمبود آب تأمین شود که این پروسه زمان‌بر خواهد بود و تا زمان حفر این چاه صرفه‌جویی در مصرف آب باید سرلوحه کار مردم شریف شهر تفت شود.

فرماندار تفت با عذرخواهی از مردم شریف شهر تفت به خاطر قطع آب و برق در بعضی از ساعت شبانه‌روز تصریح نمود: با هماهنگی صورت گرفته در سطح کشور شاهد قطعی برق در مصارف خانگی نخواهیم بود و مسئولان حوزه آب شهرستان تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا با تأمین منابع آبی از قطعی آب نیز جلوگیری نمایند.