فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "سید جلیل میر محمدی" منتخب مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در جمع تعدادی از اعضای هیئت‌امنای مساجد، حسینیه‌ها و روحانیون شهر تفت گفت: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در سطح استان یزد و شهرستان تفت شاهد وضعیت مناسبی در کنترل و مهار ویروس کرونا هستیم و امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم در برگزاری مناسب برنامه‌های شب‌های قدر در آینده نزدیک شاهد ریشه‌کن شدن این ویروس در سطح استان یزد باشیم.

منتخب یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه تفت و میبد رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در برگزاری مراسم‌های شب قدر را ضروری دانست و بیان داشت: با رعایت فاصله اجتماعی مناسب امکان انتقال ویروس از افراد ناقل بدون علامت وجود نخواهد داشت.

"علیرضا نوکار" در این جلسه با تقدیر از همکاری مردم شهرستان تفت در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت در حوزه های مختلف اظهارداشت: خوشبختانه با تلاش دستگاه های ذی ربط و همکاری مردم، شهرستان تفت یکی از پاک ترین شهرستان های استان در آمار مبتلایان به ویروس کرونا است.

وی ادامه داد: امیدواریم در ادامه مسیر مبارزه با این ویروس منحوس همکاری مردم این شهرستان در راستای اجرا و رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در مراسم های لیالی قدر ادامه داشته باشد تا در آینده نزدیک شاهد ریشه کن شدن این ویروس در سطح کشور و استان باشیم.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: ضروری است برای اجرا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، اعضای هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها، روحانیون و بسیج محلات همکاری لازم را باهم داشته باشند و نظارت لازم از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیز بر نحوه اجرای این دستورالعمل‌ها صورت پذیرد.

نوکار بابیان اینکه این مراسم در هفت مکان در سطح شهر تفت برگزار خواهد شد از برگزاری این مراسم در مکان‌های بزرگ با تهویه مناسب در نقاط دیگر شهری و روستایی این شهرستان نیز خبر داد.

فرماندار تفت از افراد با علائم بیماری، سالمندان و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای نیز درخواست کرد از حضور در مراسم لیالی قدر خودداری نمایند و سایر افراد نیز حتماً از ماسک و دستکش استفاده نموده و قرآن، سجاده، مهر و کتب ادعیه همراه خود داشته باشند.

وی ادامه داد: حتی المقدور این مراسم در فضاهای باز یا در مکان سربسته بزرگ با تهویه مناسب و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برگزار شود.

"حجت‌الاسلام سید محمد سرمه چشم" امام‌جمعه تفت در این جلسه با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توسط دستگاه‌های ذی‌ربط و همکاری مردم شهرستان تفت در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی اظهار داشت: امیدواریم در اجرای برنامه‌های شب‌های قدر در سطح شهرستان نیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در دستور کار اعضای هیئت‌امنا مساجد، حسینیه‌ها، روحانیون و مردم حاضر در این مراسم‌ها قرار گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد با برگزاری این‌گونه مراسم‌های معنوی در سطح کشور و شهرستان شاهد از بین رفتن این ویروس منحوس در آینده‌ی نزدیک باشیم.

امام‌جمعه تفت در پایان از مردم درخواست کرد از پخش نذورات خود در مراسم‌های شب قدر خودداری نموده و هزینه آن را برای تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان اختصاص دهند.