به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد در این مراسم گفت: آیت‌الله هاشمی شاهرودی  نقش مهمی در تحقق اهداف و آرمان های والای انقلاب و نظام اسلامی داشت و همواره در کنار امام امت و مقام معظم رهبری رسالت خود را انجام داد.

وی ادامه داد: این مجاهد نستوه با وجود قرار داشتن در قله‌های علم و معرفت، هیچگاه از عمل به تکالیف اجتماعی و انقلابی غافل نشد و با ولایتمداری کامل تا آخرین لحظه در خدمت مردم و نظام بود.
حجت الاسلام کوهستانی  هاشمی شاهرودی را از پیشتازان علم، جهاد و اجتهاد یاد کرد و گفت: این روحانی برجسته پیش از پیروزی انقلاب در مسیر به ثمر رسیدن نهضت اسلامی حرکت کرده و پس‌ از آن در خط امام (ره) و رهبری در سنگرهای مختلف و مسئولیت‌هایی که به وی محول شد، مشغول خدمت بود.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی پس از تحمل یک دوره بیماری در سن 70 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

وی متولد 1327 در شهر نجف بود و از سال 1373 در دوره‌های مختلف (سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم) عضو شورای نگهبان بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بین سال‌های 1378 تا 1388 از سوی رهبر معظم انقلاب به‌عنوان رئیس قوه قضاییه منصوب شد و نماینده مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های سوم، چهارم و پنجم نیز بود.

وی از سال 1396 ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و از سال 1390 ریاست هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه را با حکم رهبر معظم انقلاب بر عهده داشت.