در جلسه شورای ترافیک شهرستان تفت بررسی شد؛

محدودیت‌های ترافیکی ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان تفت

در نشست شورای ترافیک شهرستان تفت که به ریاست فرماندار و با حضور سایر اعضا برگزار شد محدودیت‌های ترافیکی ایام عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی بررسی و تصمیماتی پیرامون این موضوع اتخاذ شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در جلسه شورای ترافیک این شهرستان به تلاش مجموعه شهرداری تفت به مهیا نمودن امکان پارک وسایل نقلیه در رودخانه مرکزی شهر تفت اشاره و افزود: امیدواریم تا زمان فرارسیدن روز عاشورا و برگزاری مراسم در حسینیه امام خمینی (ره) بخشی از رودخانه مرکزی تفت که براثر سیلاب اخیر کاملاً دگرگون‌شده برای پارک وسایل نقلیه آماده شود.

فرماندار تفت به تشریح محدودیت‌های ترافیکی در این ایام پرداخت و گفت: در روز عاشورا در شهر تفت مسیرهای منتهی به حسینیه امام (ره) ازجمله پل شهید مسافری از هر دو طرف رودخانه ، خیابان 22 بهمن، کوچه دربند میرزا، تقاطع محله شهدا در محل خیابان امام (ره) و روبروی تقاطع شهدا در خیابان کاشانی مسدود است.

دهشیری افزود: با توجه به برگزاری مراسم در حسینیه امام خمینی(ره) تفت لازم است افرادی که در روز عاشورا قصد عبور به سمت مناطق روستایی شهرستان یا حرکت به سمت ابرکوه و شیراز رادارند از میدان امام حسین(ع) تفت به سمت  بلوار آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) حرکت و سپس از طریق کمربندی جدید تفت به مسیر خود ادامه دهند.

فرماندار شهرستان تفت عنوان نمود: در عصر روز عاشورا از ساعت 17 مسیر دسترسی به شهر تفت از بعد پل مزرعه میر سید محمد مسدود خواهد شد و مسیر ورودی از شهر تفت از مسیر دهستان شیرکوه( ده بالا- طزرجان) نیر مسدود می‌شود و ترافیک به سمت کمربندی جدید تفت هدایت خواهد شد.

رئیس شورای ترافیک شهرستان تفت بیان داشت: به دلیل برگزاری مراسم در روستای اسلامیه در عصر روز عاشورا در یک مقطع زمانی کوتاه‌مسیر دسترسی به روستای اسلامیه مسدود خواهد شد که این بازه زمانی ترافیک توسط مأموران زحمتکش پلیس‌راه مدیریت خواهد شد.

فرماندار شهرستان تفت تصریح کرد: تردد کامیون‌ها و وسایل حمل‌ونقل سنگین در جاده ارتباطی بین دو روستای بیداخوید و بنادکوک نیز به دلیل آسیب‌های ناشی از سیل بردگی جاده در این ایام ممنوع خواهد بود.

 این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به‌پیش بینی حجم انبوه عزادار از سراسر کشور و استان در شهرستان تفت برای حضور در مراسم روزهای تاسوعا و عاشورا به‌ویژه در شهر تفت از همشهریان تفتی تقاضا می‌شود حدالمقدور از وسایل نقلیه برای تردد در مسیرهای متنهی به حسینیه امام(ره) استفاده نکنند تا جای پارک برای مهمانان و عزاداران از سایر نقاط کشور و استان در اختیار باشد.