به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت ، " محمدمحامدی " در این مراسم گفت: اداره ثبت‌احوال یکی از ادارات مهم و کلیدی درزمینهٔ ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیتی، ارائه آمارهای وقایع چهارگانه حیاتی کشور و زیربنای برنامه‌ریزی‌های ملی، استانی و شهرستانی است. لذا در راستای انجام هر چه‌بهتر وظایف محوله به این دستگاه، سایر نهادها و ارگانهای دولتی می‌بایست همکاری تمام و کمالی با این اداره داشته باشند.

 وی افزود : اداره ثبت‌احوال نیز متقابلاً موظف به ارائه آمار و گزارش‌ها دقیق در خصوص وقایع حیاتی و سایر وظایف محوله می باشد.

وی همچنین از همشهریان عزیز درخواست نمود با توجه به اینکه برای تعویض کارت ملی قدیمی خود  و دریافت کارت ملی هوشمند تا پایان سال فرصت باقیست نسبت به تعویض کارت ملی خود هر چه سریعتر اقدام نمایند.

"محمد علی مکرمی " مدیرکل ثبت و احوال استان  نیز در این مراسم گفت :جایگاه ثبت احوال امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است، تمام خدمات به صورت الکترونیکی انجام می شود و این سازمان مهمترین ارگان برای تحقق دولت الکترونیک است.

وی افزود : پایگاه اطلاعاتی جمعیتی کشور مستقر در سازمان ثبت احوال ، رصد دقیق وقایع حیاتی را انجام می دهد و آمار و اطلاعات ارائه شده در این پایگاه مبنای تصمیمات مسئولین کشور است.

در ادامه مکرمی نیز گزارشی از عملکرد این دستگاه در سال 96 و چهار ماهه 97 در استان و شهرستان تفت ارائه داد.

درپایان  از زحمات " محمدرسول احمدی " رئیس سابق ثبت احوال شهرستان که باه افتخار بازنشستگی نائل آمده است تقدیر و " داود داودی" به عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.