هم‌زمان با هفته دولت؛

مشعل گاز در 6 منطقه دهستان شیرکوه روشن شد

هم‌زمان با ایام هفته دولت و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، فرماندار شهرستان تفت، مدیرعامل شرکت گاز استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی مشعل گاز در 6 منطقه دهستان شیرکوه شهرستان تفت روشن شد.

به گزارش دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان تفت؛ "محمدجواد ابوالحسینی" در مراسم گازرسانی به 6 منطقه دهستان شیرکوه گفت: در ابتدا تصور گازرسانی به روستاهای دهستان شیرکوه به‌ویژه منطقه ده بالا با توجه به کوهستانی بودن منطقه بعید به نظر می‌رسید اما با تلاش عوامل شرکت گاز شاهد افتتاح یکی دیگر از فازهای این پروژه بزرگ هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد خاطرنشان کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران موضوع گازرسانی به نقاط مختلف کشور است که این موضوع توسعه و پیشرفت کشور را در پی داشته است.

ابوالحسینی با اشاره به اهمیت گاز طبیعی به‌عنوان یک زیرساخت حیاتی در توسعه و پیشرفت استان گفت: مناطق روستایی با در اختیار داشتن محیط‌زیست سالم، نقش مهمی در توسعه ملی داشته و دراین‌بین گاز طبیعی به‌عنوان یک زیرساخت پاک، یکی از عوامل اساسی در آبادانی این مناطق به شمار می‌رود.

معاون استاندار یزد از برنامه‌ریزی برای مرمت آسفالت معابر این مناطق نیز خبر داد و افزود: پیگیری برای مرمت آسفالت معابر روستا که به دلیل حفاری‌ها تخریب‌شده در دستور کار است و امیدواریم با تأمین اعتبار نهضت آسفالت معابر دهستان شیرکوه آغاز شود.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت نیز در این مراسم با تقدیر از شرکت گاز استان به دلیل اجرای این پروژه بزرگ بیان داشت: هم‌زمان با سفر معاون محترم هماهنگی امور عمرانی به شهرستان تفت حدود 55 پروژه بااعتباری بالغ‌بر 130 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان شرکت گاز این پروژه بزرگ در منطقه ده بالا به زودی به اتمام برسد پ تا تمامی مردم ساکن در این منطقه از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در آیین بهره‌برداری از پروژه مذکور گفت: این پروژه با اجرای بیش از 27 كيلومتر شبكه توزیع پلی‌اتیلن، 63 متر خط تغذیه فولادی، نصب یک عدد ایستگاه تقلیل فشار 5 هزار مترمکعب بر ساعتی و با صرف اعتباری معادل 265 میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار گرفت که قابلیت نصب 500 عدد انشعاب را فراهم خواهد آورد.

"سعید عقلی" افزود: پروژه گازرسانی به 6 روستای شهرستان تفت، به‌عنوان بخشی از فاز سوم پروژه بزرگ گازرسانی به منطقه شیرکوه و میانکوه است که با توجه به حجم کار، کوهستانی بودن منطقه و صعب‌العبور بودن مسیرها، می‌توان از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه گاز استان یزد و در زمره سخت‌ترین پروژه‌های گازرسانی در سطح کشور نام برد.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با گازرسانی به روستاهای مذکور هم‌اکنون 98.8 درصد شهرستان تفت به شبکه گاز طبیعی متصل شده که جهت دستیابی به این مهم یک هزار و 692 کیلومتر شبکه‌گذاری صورت پذیرفته و 24 هزار و 421 عدد انشعاب نصب‌شده است ضمن اینکه در هفته دولت سال جاری مجموعاً 32 پروژه گازرسانی در شهرستان تفت اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.