به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت نشست شورای ثبت‌احوال شهرستان تفت به ریاست معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار و با حضور اعضاء در محل فرماندار برگزار شد.

 "داود داودی" رئیس اداره ثبت‌احوال شهر تفت با اشاره به صدسالگی انجام امور ثبتی در کشور، سابقه راه‌اندازی اداره ثبت‌احوال در شهرستان تفت را از سال 1349 بیان نمود و به ارائه آمار چهار واقعه ولادت، ازدواج، طلاق و فوت طی 9 ماهه سال جاری و مقایسه با مدت مشابه سال قبل پرداخت.

داودی بابیان اینکه تمام امکانات لازم برای تعویض شناسنامه متقاضیان در شهرستان وجود دارد و در اسرع وقت انجام می‌شود، افزود: حدود 70 در صد از شناسنامه‌های قدیمی شهرستان تعویض شده و امیدواریم 30 درصد باقی‌مانده نیز به‌زودی انجام شود.

در این جلسه "سید محمد دهقان نیری" رئیس اداره ثبت‌احوال بخش نیر نیز به ارائه آمار و اقدامات انجام‌شده در بخش نیر پرداخت.

در پایان پس از بحث و تبادل‌نظر اعضاء، "سعید پرویزی" معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار، اهمیت و جایگاه آمار و اطلاعات در برنامه‌ریزی و تدوین برنامه‌های توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی شهرستان را بسیار مهم دانست و گفت: ثبت به‌موقع وقایع چهارگانه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق، امکان برنامه‌ریزی بر مبنای آمار و اطلاعات صحیح را میسر می‌سازد و از این منظر می‌توان اقداماتی همگرا و منسجم را برای گروه‌های هدف برنامه‌ریزی و عملیاتی نمود.

"سعید پرویزی" با تأکید بر ضرورت توسعه دولت الكترونيك، بررسی و امکان‌سنجی دادن دسترسی به ادارات مختلف جهت استعلام برخط هویت متقاضیان و حذف دریافت کپی مدارک و مکاتبه برای اخذ استعلام را که مستلزم صرف وقت و هزینه زیاد برای دولت و مردم است را خواستار شد.

 وی همچنین از روسای ثبت‌احوال شهر تفت و نیر خواست تا به‌منظور ارائه خدمات ثبت‌احوال به مردم و تسهیل درروند تعویض شناسنامه و کارت‌های ملی قدیمی، میز خدمت را به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در زمان برگزاری نماز جمعه در بخش‌ها و روستاهای مختلف برنامه‌ریزی و اجرا نمایند.

پرویزی همچنین گفت: لازم است مردم عزیز نیز با آگاهی از شرایط موجود، همکاری لازم را با مجموعه ثبت‌احوال داشته باشند و با مراجعه به‌موقع خود برای تعویض و هوشمند سازی مدارک سجلی خود، به ساماندهی آمار و اطلاعات در کشور کمک نمایند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی فرمانداری همچنین از ادارات مختلف ازجمله فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و شهرداری‌ها خواست تا با تجمیع امکانات و ظرفیت‌های خود، در امر فرهنگ‌سازی برای مردم جهت افزایش آمار ازدواج و ولادت و کاهش آمار طلاق شهرستان اقدامات لازم به عمل‌آورند.