به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، نشست علاقه‌مندان به تشکیل انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تفت با حضور "محمدصادق طهماسبی" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، "سعید پرویزی"معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، "وحید فتوحی" شهردار، "محمدحسین بهارستان" رئیس شورای شهر تفت و جمعی از اعضای شورای شهر و علاقه‌مندان و فعالین اجتماعی برگزار شد.

"سعید پرویزی" با تقدیر از برگزارکنندگان این نشست اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان تفت در رتبه‌های پایین استان ازنظر تعداد سمن فعال قرار دارد. این در حالی است که مردم تفت بسیار در امور خیری، اجتماعی و فرهنگی ، فعال‌اند و چنانچه این فعالیت‌ها منسجم و هماهنگ و با استفاده از خرد جمعی، همگرا و هم سو شوند، شهرستان تفت می‌تواند به الگوی موفقی در استان ازنظر همیاری و همکاری مردمی در بهبود شاخص‌های مثبت اجتماعی و فرهنگی بدل گردد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت خاطر نشان کرد:فعالیت فعالین اجتماعی در قالب سازمان‌های مردم‌نهاد و استفاده از توان و خرد جمعی در انجام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی می‌تواند به یکی از نقاط قوت شهرستان تفت بدل گردد.

وی در ادامه افزود: فرمانداری شهرستان در این راستا از ایجاد و افزایش سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف در این شهرستان حمایت و استقبال می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت تصریح نمود: در جلسات متعددی که با بخشداران و دهیاران شهرستان داشته‌ایم بر گسترش و فعال‌سازی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد تأکید کرده و امیدواریم برگزاری این‌گونه نشست‌ها، جرقه‌ای برای فعال‌سازی و تشکیل تعداد زیادی از سمن‌ها باشد.

وی با تأکید بر اینکه سمن‌ها، حامی مردم و یاریگر دولت هستند،گفت: رویکرد دولت، واگذاری امور مردم به مردم است، به راین اساس با صدور مجوز برای تأسیس سازمان‌های مردم‌نهاد به دنبال فعالیت قانونمند و انسجام سمن‌ها هستیم.

پرویزی در ادامه افزود: مردم و خیرین به‌صورت انفرادی فعالیت‌هایی انجام می‌دهند، اما بهتر است این کمک‌ها در چارچوبی رسمی و باهم افزایی گروهی انجام شود. بدیهی است زمانی که تشکل‌های مردمی شخصیت حقوقی پیدا کنند و به‌عنوان یک سمن، شناسنامه‌دار شوند، همکاری و همیاری بدنه دولت نیز امکان‌پذیر خواهد بود و بخش دولتی و مردمی می‌توانند هم‌افزایی دوچندان داشته باشند.

معاون فرماندار تصریح نمود: برگزاری مراسم‌های مختلف سنتی، مذهبی و جشنواره‌های محلی، باعث رشد و توسعه اقتصادی منطقه خواهند شد، قطعاً برای برنامه‌ریزی و برپایی این‌گونه مراسم‌ها،سازمان‌های مردم‌نهاد، می‌توانند نقش مؤثر و مفیدی ایفا نمایند.

پرویزی از علاقه‌مندی حاضرین برای تشکیل و ثبت سمن ابراز خشنودی نمود و وعده داد برای جلسه بعد از مسئولین و کارشناسان دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری و ارگان‌های مجاز برای صدور مجوز ایجاد سمن‌ها دعوت نماید تا اطلاعات لازم درزمینه ثبت سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌ها را به علاقه‌مندان ارائه نمایند.

در ادامه این نشست اعضای شورای شهر، شهردار و افراد حاضر در جلسه به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود درزمینه ایجاد و فعال‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد پرداختند.