به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "سعید پرویزی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار گفت: در سیاستهای ابلاغی از مقام معظم رهبری و مقامات کشوری، به مشارکت ساختارمند مردم تأکید شده و در این راستا کانون سلامت محله بهعنوان یک تشکل اجتماع‌محور، شکل‌گرفته و افزایش مشارکت مؤثر مردم در حوزه سلامت در این طرح مورد انتظار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه اجتماعی شدن سلامت مستلزم نقش‌آفرینی تمام افراد، خانواده‌ها و همه جامعه است، گفت: رسالت کانون‌های سلامت محله این است که به‌صورت پیگیرانه و جدی در راستای اجتماعی کردن سلامت گام بردارند و در اجرای این طرح کوشا باشند.

پرویزی نقش کانون‌های سلامت محله را نقشی کلیدی در کاهش آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی و نیز افزایش سلامت و نشاط اجتماعی دانست و از ایجاد این کانون‌ها در محلات مختلف حمایت کرد.

همچنین در این جلسه لطفی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بابیان اینکه کانون سلامت محله باهدف کمک به افزایش مشارکت مؤثر، کارآمد، پویا و خلاق مردم در توسعه سلامت خود، خانواده و محله تشکیل می‌شود، فراهم کردن مشارکت ساختارمند مردم و توانمندسازی جوامع محلی از اهداف تشکیل کانون سلامت محلات است. وی یادآور شد: مجمع سلامت محله کار شناسایی و بررسی مشکلات مربوط به‌سلامت هر محله را انجام می‌دهد و مشکلاتی که حل آن‌ها در توان مجمع نباشد را به مراجع بالاتر ارجاع می‌دهد.

لطفی اضافه کرد، چهاراصل حاکم برای مشارکت در کانون سلامت محله، آگاهانه، داوطلبانه، مسئولانه و عادلانه بودن است.