به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"سعید پرویزی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری در بازدید از اداره کار، تعاون و رفاه شهرستان طی نشستی با رئیس این اداره در جریان شرح وظایف و اقدامات انجام‌شده طی 9 ماهه سال جاری قرار گرفت.

"احمد مطهری" در این بازدید بابیان این‌که بیشترین حوزه کار این اداره در امور بازرسی است، گفت: بیشترین فعالیت این اداره درزمینهٔ بازرسی از کارگاه‌ها و کارخانه‌ها است تا حامی حق کارگر و کارفرما باشیم.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان افزود: در شهرستان تفت حدود 1214 واحد اقتصادی در حال فعالیت است که حدود 12 هزار بیمه‌شده در این واحدها مشغول به کار هستند.

در ادامه این نشست سعید پرویزی به مباحث مختلفی ازجمله رسیدگی به‌موقع به مسائل و مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایان اشاره و بر بهره‌گیری از سازوکارهای سه‌جانبه گرایی در راستای حفظ و صیانت از نیروی کار در شهرستان و پیگیری پرداخت به‌موقع حقوق و معوقات کارگران، تأکید نمود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری خواستار اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های کلان دولت در حوزه اشتغال در شهرستان تفت شد و اظهار داشت: لازم است با جدیت بیشتری سیاست‌های دولت در حوزه اشتغال پیگیری و اجرایی گردد تا شاهد کاهش نرخ بیکاری خصوصاً در بین جوانان باشیم.

 تعامل بین مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، اداره کار و بازار کار برای ارائه آموزش‌های مهارتی موردنیاز صنایع و کارخانه‌ها شهرستان و ایجاد سازوکارهایی برای تسهیل به‌کارگیری جوانان ماهر و آموزش‌دیده این مراکز در کارخانه‌ها و اشتغال آنان در مراکز تولیدی و صنعتی، به‌منظور افزایش نرخ اشتغال و نیز بهره‌وری و اثربخشی هزینه‌های کلان آموزش دولتی در این مراکز، ازجمله تأکیدات معاون فرماندار در این جلسه بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار از بدیهی‌ترین آثار افزایش نرخ اشتغال جوانان را، کاهش انواع آسیب‌های اجتماعی، افزایش رونق اقتصادی و افزایش نشاط و سلامت اجتماعی دانست.

پرویزی همچنین، نظارت مستمر بر اشتغال اتباع خارجی و فرصت‌های شغلی که می‌تواند در اختیار نیروی کار ایرانی قرار گیرد را خواستار گردید و بر فعالیت مداوم و مؤثر گشت مشترک بازرسی در واحدهای تولیدی، خدماتی و کشاورزی سطح شهرستان تأکید نمود.

در پایان، وی ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف اداره با کارکنان آن دیدار و گفتگو و از زحمات آنان قدردانی نمود.