مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد:

موفقیت آموزش‌وپرورش در حوزه تعلیم و تربیت مستلزم همکاری بین دستگاهی

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد در نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم شهرستان تفت افزود: برای موفقیت آموزش‌وپرورش در مسیر تعلیم و تربیت نیاز است دستگاه‌های دیگر نیز مشارکت داشته باشند و آموزش‌وپرورش را به‌عنوان یک سیستم بین دستگاهی دیده شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ نشست ستاد بزرگداشت مقام معلم شهرستان تفت با حضور ویدئوکنفرانسی "محمدکاظم رحیمی نژاد" مدیرکل آموزش‌وپرورش استان یزد، "محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت و اعضای شورای اداری شهرستان که بخشی به‌صورت حضوری و بخشی به‌صورت ویدئوکنفرانسی در این نشست حضور داشتند برگزار شد.

"محمدکاظم رحیمی نژاد" در این نشست افزود: هفته بزرگداشت مقام معلم فرصت مناسبی برای خودارزیابی در حوزه تعلیم و تربیت است و بررسی میزان رضایت جامعه از حوزه تعلیم و تربیت و بررسی روند اجرای سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش می‌تواند ارتقای جایگاه معلم و تعلیم و تربیت را در جامعه منجر شود.

رحیمی نژاد خاطرنشان کرد: توجه به جایگاه و مقام معلم به این دلیل است که میز کار معلمین فراتر از شغل‌های دیگر است و معلم با انسان سروکار دارد و باید استعدادهای فطری انسان را به درجه رشد و کمال برساند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بیان داشت: برای موفقیت آموزش‌وپرورش در مسیر مهم خود نیاز است دستگاه‌های دیگر نیز مشارکت داشته باشند و آموزش‌وپرورش را به‌عنوان یک سیستم بین دستگاهی ببینند.

وی تصریح کرد: با توجه به تنوع‌گرایی، چندصدایی و نسبی‌گرایی که در دنیا وجود دارد و برای مقابله با جریان عظیم تبلیغات در دنیا آموزش‌وپرورش با امکانات موجود موفق نخواهد بود و برای موفقیت در این مسیر بزرگ همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها نیز ضروری است.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت هم در این نشست گفت: ماجرای تکریم از معلمان آن‌قدر مهم است که جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم در شهرستان را با حضور تمامی اعضای شورای اداری شهرستان و به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار نموده‌ایم.

دهشیری افزود: هر آنچه عزت برای خود، فرزندانمان و علم قائل هستیم باید آن را به‌پای معلمان بریزم و تمام تلاش خود را برای تجلیل باشکوه از آن‌ها انجام دهیم.

در ادامه این نشست مدیران آموزش‌وپرورش شهرستان تفت و  بخش نیر به ارائه برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در راستای تکریم معلمین شهرستان در هفته بزرگداشت مقام معلم پرداختند.​​​​​​​