فرماندار تفت:

میزبانی شهرستان تفت از سه شهید گمنام در ایام شهادت حضرت فاطمه (س)

 فرماندار شهرستان تفت در نشست خبری گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) شهرستان تفت میزبان سه شهید گمنام خواهد بود که پس از تشییع، در شهر تفت و مناطق اسلامیه و ده بالا دفن خواهند شد که جزییات آن در آینده اعلام خواهد شد.

فرماندار شهرستان تفت در نشست خبری گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) شهرستان تفت میزبان سه شهید گمنام خواهد بود که پس از تشییع، در شهر تفت و مناطق اسلامیه و ده بالا دفن خواهند شد که جزییات آن در آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه این شهرستان که با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد، از میزبانی شهرستان تفت از سه شهید گمنام در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) در شهرستان تفت خبر داد و افزود: این سه شهید پس از تشییع با حضور مردم انقلابی و شهیدپرور شهرستان تفت در شهر تفت، منطقه اسلامیه و منطقه ده بالا تدفین خواهند شد.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: این اتفاق پرافتخار پس از مطالبه عمومی مردم انقلابی و شهیدپرور و همچنین پیگیری‌های فراوان توسط مسئولان مختلف (از گذشته تاکنون) نتیجه داده و در آینده‌ی نزدیک محقق خواهد شد و لازم است با برنامه‌ریزی مناسب، آماده استقبال از پیکر مطهر این سه شهید خوش‌نام و برگزاری مراسم های باشکوه تشییع و تدفین باشیم.

دهشیری تصریح نمود: برای برنامه‌ریزی و همچنین انتخاب مکان تدفین در شهر تفت و دو منطقه دیگر، جلسات و بازدیدهای کارشناسی با حضور مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط استانی و شهرستانی و شخصیت‌های فرهنگی و مرتبط با موضوع ایثار و شهادت برگزار و اولویت‌های شهرستان به استان گزارش گردید.

 وی ادامه داد: بر اساس بازدیدهای گروه کارشناسی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و هماهنگی با تهران، درنهایت با توجه به درخواست‌های سنوات قبل و معیارهای تعریف‌شده، محل تدفین یکی از شهدای گمنام در پارک شهر (پارک پهلوان بزرگ یزدی) در شهر تفت، یکی دیگر در پارک ترمه منطقه اسلامیه و شهید سوم در مجموعه مذهبی توده منطقه ده بالا تعیین گردید.

 دهشیری افزود: سایر مکان‌های پیشنهادی نیز در صورت تخصیص شهید گمنام به شهرستان تفت در مراحل بعد در اولویت خواهد بود.

 فرماندار شهرستان تفت بیان داشت: بر اساس برنامه‌های ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دفن شهید گمنام در محل‌هایی انتخاب می‌شود که امکان دسترس عموم مردم به آن وجود داشته باشد و در آینده مرقد مطهر این شهدا با برگزاری برنامه‌هایی با موضوعات فرهنگی و ایثار و شهادت باعث فرهنگ‌سازی در جامعه شود.

"سید مصطفی آقایی" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تفت نیز در این نشست بیان داشت: در سنوات گذشته برای شهر تفت و هفت نقطه دیگر از شهرستان مکاتبات و پیگیری‌های متعددی برای دفن شهید گمنام صورت گرفته است که در این برهه زمانی شاهد حضور سه شهید گمنام در شهرستان تفت خواهیم بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تفت خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شاهد حضور پیکر مطهر این سه شهید بزرگوار دو روز قبل از مراسم تشییع در شهرستان تفت باشیم و مراسم شب وداع با این سه شهید دریکی از مکان‌های مذهبی شهر تفت با حضور اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

آقایی افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این سه پیکر مطهر شهدا به ترتیب در شهر تفت، اسلامیه و ده بالا با حضور مردم تشییع و تدفین خواهند شد تا امکان حضور مردم در مراسم‌های این سه شهید فراهم شود.

این مقام مسئول گفت: در تلاش هستیم به یمن و برکت حضور این سه پیکر شهید، خدماتی از قبیل آزادی زندانیان تفتی، تأمین جهیزیه، تعمیر منزل محرومان، بسته‌های معیشتی و خدمات دیگر از طریق دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف جهادی به مردم شهرستان ارائه شود تا مردم بیشتر از برکات وجودی این شهدا در شهرستان تفت بهره‌مند شوند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تفت اظهار داشت: در نظر داریم تا حد امکان مراسم‌های روضه‌خوانی که به مناسبت عزای فاطمیه در سطح شهر و شهرستان برگزار می‌شود را با عطر وجود پیکر مطهر شهدای گمنام والامقام معطر کنیم و نیاز است برگزارکنندگان مراسم‌های عزاداری درخواست دعوت از شهدا را به ناحیه مقاومت بسیج تفت ارائه دهند.