به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت ، "علیرضا نوکار" در حاشیه نشست بررسی تشدید راهکارهای قانونی برای جلوگیری از تخریب باغات که با حضور مسئولان قضایی شهرستان ، معاونین فرمانداری ، شهردار و مسئول حقوقی و عضو شورای شهر تفت برگزار شد اظهار داشت: با توجه به تخریب تعدادی باغ در سطح شهر و جلوگیری از ادامه این روند در این نشست پیرامون اتخاذ تشدید راهکارهای قانونی برای جلوگیری از تکرار این موضوع بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

فرماندار شهرستان تفت ادامه داد: در این جلسه مقرر شد در صورت داشتن مجوز و بعد از طی مراحل قانونی صدور پروانه قبل از صدور مجوز تخریب ابتدا تعداد اصله درخت موجود در باغ مشخص و شناسنامه‌دار و مکان تخریب و کروکی احداث بنادر مجوز و پروانه صادرشده به‌طور دقیق مشخص شود به طوری که کمترین آسیب ممکن به درختان موجود در باغ وارد شود.

نوکار تصریح نمود: به تعداد دو برابر درختانی که بر اساس مجوز صادره قطع می‌شوند مالک ملزم خواهد بود در همان محل باغ یا در محلی که توسط شهرداری معین خواهد شد درخت کاشته شود.

وی عنوان نمود: بر اساس مجوزهای قانونی میزان احداث بنادر باغات حداکثر به میزان ده درصد مساحت باغ و تا سقف صد و پنجاه متر خواهد بود.

فرماندار تفت پیرامون تخریب‌های غیرمجاز که بدون طی کردن مراحل قانونی صورت می‌گیرد اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد بر اساس قانون و مقررات از طریق مقامات دستگاه قضایی برخورد جدی با متخلفین صورت پذیرد و ماشین‌آلاتی که در محل باغ به تخریب غیرمجاز مشغول باشند توسط دادستانی توقیف خواهد شد که اطلاع‌رسانی لازم برای ابلاغ این مصوبه  به دارندگان ماشین‌آلات سنگین و راه‌سازی توسط شهرداری تفت صورت خواهد پذیرفت.

فرماندار شهرستان تفت در پایان تأکید کرد: در خصوص باغاتی که بدون مجوز تخریب و اراضی آن تفکیک می‌شود به استناد مواد قانونی و با احکام قضایی اراضی تفکیک‌شده در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.