به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"سید جلیل میر محمدی" در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی و دام‌پروری این شهرستان اظهار داشت: شهرستان تفت یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های استان در حوزه‌های مختلف جهاد کشاورزی است و موارد و مشکلاتی در این حوزه در شهرستان تفت وجود دارد که با هماهنگی بین بخشی قابل‌رفع است.

نماینده مردم تفت و میبد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با رفع مسائل و مشکلات موجود در حوزه‌های مختلف جهاد کشاورزی شهرستان تفت تحقق شعار سال جهش تولید در این شهرستان عملیاتی خواهد شد.

"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت با تقدیر از "محمدحسین فلاح نژاد" رئیس اداره جهاد کشاورزی این شهرستان به دلیل تلاش برای توسعه بخش کشاورزی و دام‌پروری به بیان مسائل و مشکلات موجود در این حوزه پرداخت و اظهار داشت: با توجه به تعدد و پراکندگی روستاها و تعدد بهره‌برداران در این شهرستان، مراکز جهاد کشاورزی در دهستان‌های این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است اما کمبود شدید نیرو، خدمات‌دهی در این مراکز را تحت تأثیر قرار داده است.

فرماندار شهرستان تفت به خسارت سیلاب اخیر در این شهرستان به قنوات و راه‌های بین مزارع اشاره و بیان داشت: در شهرستان تفت یک‌سوم قنوات استان در حدود 1736 رشته قنات وجود دارد و شانزده هزار بهره‌بردار در حال استفاده از آن هستند و متأسفانه سیلاب اخیر در این شهرستان به قنوات آسیب‌زده و برای مرمت آن نیازمند اعتبارات ملی هستیم و هنوز پرداخت هزینه مرمت قنوات در سال گذشته نیز پرداخت‌نشده که پیگیری مسئولان جهاد کشاورزی را می‌طلبد.

پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای رونق واحدهای فعال در حوزه کشاورزی و دام‌پروری، مشکل تأمین آب واحدهای فعال در مجتمع‌ها و پهنه‌های دام‌پروری در هنگام خاموشی چاه‌های کشاورزی فاقد کنتور هوشمند، مرمت جاده‌های بین مزارع آسیب‌دیده از جاری شدن سیلاب و روان آب، ایجاد پهنه‌های دام‌پروری برای ایجاد اشتغال، افزایش سهم دولت در پرداختی اجرای طرح‌های آبیاری کم‌فشار از دیگر موارد مطرح‌شده توسط فرماندار شهرستان تفت بود که برای رفع آن پیگیری مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان یزد را خواستار شد.

"علی احمدیان" بخشدار مرکزی تفت در این جلسه خواستار هماهنگی واگذاری اراضی برای طرح‌های حوزه کشاورزی و دام‌پروری با فرمانداری و بخشداری شد.

در ادامه نیز پیگیری برای واگذاری زمین‌های رهاشده و تأمین آب موردنیاز منطقه سیف‌الدین و تغییر کاربری باغات و مزارع کشاورزی توسط مسئولان ذی‌ربط سازمان جهاد کشاورزی استان یزد را خواستار شد.

"محمدحسین فلاح نژاد" رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان نیز در این جلسه از خسارت سیصد و ده میلیارد تومانی ناشی از سرمازدگی، طوفان و سیلاب به بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد و تصریح نمود: با پیگیری‌های صورت گرفته و ثبت اطلاعات موردنیاز در سامانه سجاد حدود هشتادوپنج میلیارد ریال اعتبار برای مرمت قنوات در سال گذشته تخصیص داده شد و امید است با پیگیری منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران سازمان جهاد کشاورزی، سامانه سجاد برای ثبت مجدد خسارت وارده به حوزه کشاورزی و دام‌پروری در ابتدای سال فعال شود.

وی ادامه داد: برای رفع مسائل و مشکلات حوزه تغییر کاربری امور اراضی با توجه به ییلاقی بودن شهرستان تفت، نیازمند تهیه طرح هماهنگی بین بخشی در حوزه کشاورزی و گردشگری هستیم.

"سید جمال سجادی پور" رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در پایان این نشست بابیان پیگیری درخواست‌های مطرح‌شده برای رفع آن بر اساس قوانین و مقررات و هماهنگی بین دستگاهی ادامه داد: در سال گذشته 305 رشته قنات بااعتباری بالغ‌بر هشتادوپنج میلیارد و هفت‌صد و هفتاد میلیون ریال و راه‌های مزارع بین روستایی در شهرستان بااعتباری در حدود شش میلیارد ریال مرمت شد و امیدواریم در سال جاری نیز اعتبارات ملی برای این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بابیان اینکه برای بودجه مرمت راه‌های بین مزارع سرفصلی در این سازمان وجود ندارد خواستار پیگیری منتخب مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی برای ایجاد سرفصل در بودجه‌های این سازمان شد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغات نیازمند تغییر در قانون و مقررات هستیم که امیدواریم در مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم این موضوع در دستور کار نمایندگان قرار گیرد.