به میزبانی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "سید جلیل میر محمدی" در این نشست اظهار داشت: سعی شده در مدت‌زمانی حدود یک‌ماهه با برگزاری نشست و بازدید از مناطق مختلف شهرستان تفت مسائل و مشکلات موجود در این شهرستان شناسایی و با برگزاری جلسات کارشناسی با حضور مدیران استانی و شهرستانی دستگاه‌های ذی‌ربط، راه‌حل‌هایی برای رفع آن‌ها در حد امکان و بر اساس قانون و مقررات اتخاذ شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با شروع رسمی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای رفع مسائل و مشکلات غیرقابل‌حل در استان با برگزاری نشست هایی با مسئولان کشوری، برای آن نیز راه‌حل‌هایی اندیشیده و تصمیماتی اتخاذ شود.

منتخب مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی موضوع تأمین آب را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های خود دانست و بیان نمود: پیگیری طرح‌های انتقال آب و اجرای پروژه‌های آب‌رسانی یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایم در دوران نمایندگی مجلس است و امیدواریم با همراهی سایر نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی شاهد اتمام پروژه‌های در دست اقدام و اجرای پروژه‌های جدید در این حوزه مهم و اساسی باشیم.

"علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت در این نشست خواستار تأمین آب شرب، بهداشت و صنعت شهرستان تفت شد و بیان داشت: با توجه به کمبود منابع آبی در شهر تفت و همچنین جمعیت شناور در اکثر ایام هفته در نقاط شهری و روستایی این شهرستان لازم است بازنگری در خصوص تخصیص آب انتقالی و مجوزهای لازم برای حفر منابع آبی جدید صورت گیرد.

فرماندار تفت در ادامه به بیان مشکلات در شهرستان ازجمله تأمین آب شهرک صنعتی و آبیاری فضای سبز شهری، تهیه طرح‌های مطالعاتی برای رودخانه‌های فصلی شهرستان و اجرای دیوارهای ساحلی در این رودخانه‌ها، تسهیل درروند صدور مجوزهای لازم برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی، کشاورزی و دام‌پروری برای تحقق شعار سال پرداخت و پیگیری مدیرعامل و سایر مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان برای رفع آن را خواستار شد.

"محمدمهدی جوادیان زاده" مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان نیز در پایان اظهار داشت: بازنگری در میزان تخصیص آب برای تأمین آب شرب و صنعت شهر تفت با توجه به جمعیت شناور این شهر صورت خواهد پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خاطرنشان کرد: در سال جاری طرح مطالعاتی بر روی چهار رودخانه فصلی در این شهرستان آغازشده است و پس از پایان مطالعات موردنیاز طرح آزادسازی سراسری در مسیر این رودخانه‌ها صورت خواهد گرفت.

جوادیان زاده در پایان به اهمیت منابع آبی شیرکوه در تأمین منابع آبی استان اشاره و بر حفظ این میراث گران‌بها تأکید نمود.