با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان تفت؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، نشست بررسی مشکلات روستای اردان با حضور "علیرضا نوکار" سرپرست فرمانداری شهرستان تفت، "ناصر دهقانی" معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، "علی احمدیان" بخشدار مرکزی، جمعی از مسئولان، دهیار و اعضای شورای اسلامی این روستا برگزار شد.

در ابتدای این نشست دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای اردان به بیان مشکلات این روستا ازجمله مرمت قلعه تاریخی روستا، لایروبی قنوات، بهسازی شبکه برق، مرمت جاده بین مزارع، مرمت سیل بند در حاشیه روستا و بهسازی راه دسترسی به این روستا پرداختند و پیگیری سرپرست فرمانداری برای رفع مشکلات را خواستار شدند.

در ادامه با حضور مسئولین ادارات شهرستان و مسائل و مشکلات مطرح‌شده در این جلسه بررسی شد و سرپرست فرمانداری شهرستان قول مساعد به‌منظور پیگیری و رفع مشکلات داد.

"علیرضا نوکار" در حاشیه بازدید از این روستا اظهار داشت: بهسازی آسفالت مسیر این روستا جاده دهشیر به کهدوئیه با توجه به مشکلات در تأمین قیر مدتی است متوقف‌شده و با رفع مشکل قیر، روند اجرایی این پروژه مجدد آغاز خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان به اجرای طرح‌های آبیاری تحت‌فشار در این روستا اشاره و خاطرنشان کرد: برای لایروبی قنات این روستا نیز پیگیری لازم انجام خواهد شد و در صورت ابلاغ اعتبار، لایروبی آن صورت خواهد پذیرفت.

"علی احمدیان" بخشدار مرکزی شهرستان تفت در این نشست با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در مناطق دهستان دهشیر و به‌ویژه این روستا اظهار داشت: سعی خواهد با پیگیری و همراهی مسئولین شهرستان مشکلات مطرح‌شده در این جلسه تا حد امکان رفع شود.

بخشدار مرکزی شهرستان تفت پیرامون تخریب بخشی از قلعه تاریخی این روستا تصریح نمود: امیدواریم با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و تخصیص اعتبار لازم مرمت این قلعه در دستور کار قرار گیرد و بخشی از آن‌که به دلیل بارندگی ابتدای سال تخریب‌شده، در اولویت مرمت برای جلوگیری از تخریب بیشتر قرار گیرد.

حضور در گلزار شهدای روستای اردان و ادای احترام به مقام شامخ شهدای این روستا و بازدید از قلعه تاریخی اردان از دیگر برنامه‌های سرپرست فرمانداری، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی و سایر مسئولین حاضر در این روستا بود.

روستای تاریخی اردان معروف به «اردون» یکی از روستاهای تاریخی مربوط به دوران اولیه اسلام است که البته به دوران قبل از آن نیز نسبت داده می‌‌شود.

این روستا در دهستان دهشیر و بخش مرکزی شهرستان تفت قرار دارد و قلعه تاریخی این روستا مربوط به سده‌های میانه دوران تاریخی پس از اسلام است و این اثر در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۲۱۷۱۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.