با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر آموزش‌وپرورش؛

نشست شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت

شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت با حضور نماینده تام‌الاختیار وزیر آموزش‌وپرورش ، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار تفت، مدیرکل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و اعضای شورای آموزش‌وپرورش تفت و نیر در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "ابوالفضل پریمی" در شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان گفت: در حوزه آموزش‌وپرورش بخش عظیمی از فکر مدیران درگیر تأمین مسائل فیزیکی آموزش‌وپرورش ازجمله اماکن، املاک، مدرسه‌سازی و حقوق معلمان است و در حوزه تعلیم و تربیت و موضوع نرم‌افزاری آموزش‌وپرورش نیاز به تلاش بیشتر است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر آموزش‌وپرورش گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب و تصمیم‌گیری و تأمین منابع اعتباری تلاش کنیم تا مشکلات حوزه فیزیکی و سخت‌افزاری آموزش‌وپرورش را رفع و بر روی موضوع نرم‌افزاری برنامه‌ریزی نماییم.

وی ادامه داد: در موضوع اغتشاشات اخیر شاهد بودیم دشمن با استفاده از فنّاوری‌های روزبه دنبال تأثیرگذاری بر روی افکار دانش آموزان است و ما باید در مقابله با این موضوع نیز تصمیمات جدی اتخاذ نماییم.

پریمی بیان داشت: سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیئت دولت فرصت خوبی برای تکمیل پروژه‌های حوزه آموزش‌وپرورش به‌ویژه در زمینه تکمیل پروژه‌های ورزشی آموزش‌وپرورش است و باید از این فرصت در راستای تکمیلی پروژه‌های ورزشی آموزش‌وپرورش شهرستان تفت استفاده نماییم.

"سید جلیل میر محمدی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در این جلسه به سفر رئیس‌جمهور و هیئت همراه به استان اشاره و از تخصیص اعتبار برای اجرای پروژه آب‌رسانی به روستاهای شهرستان تفت خبر داد و افزود: یکی از مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور به استان یزد، تخصیص 8000 میلیارد ریال به پروژه آب‌رسانی به روستاهای شهرستان تفت است.

نماینده مردم تفت و میبد به حضور خود در جلسه شورای اداری استان با حضور رئیس‌جمهور اشاره و گفت: در این جلسه به دو موضوع تغییر سهمیه کنکور شهرستان تفت از منطقه 2 به منطقه 3 و تأمین اعتبار برای ساخت مدرسه برای دانش آموزان استثنایی اشاره خواهم کرد.

پیگیری برای تأمین منابع اعتباری دولتی برای تکمیل پروژه‌های خیری، نوسازی سرویس مدارس روستایی و تجهیز امکانات مدارس فعال دیگر موضوعاتی بود که نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی به آن اشاره کرد.

"محمد دهشیری" نیز در ابتدای این جلسه به بیان مسائل و مشکلات سخت‌افزاری آموزش‌وپرورش شهرستان تفت پرداخت و عنوان نمود: بسیاری از مدارس موجود در نقاط شهری و روستایی شهرستان فرسوده شده‌اند و از امکانات مناسبی برخوردار نیستند و نیاز است به این شهرستان در حوزه تخصیص منابع اعتباری برای بهسازی ، مرمت و نوسازی مدارس دایر ویژه دیده شود.

فرماندار شهرستان تفت در ادامه به معرفی شهرستان تفت پرداخت و خاطرنشان کرد: خشک‌سالی‌های چندین ساله باعث شده خیلی از جوانان از این شهرستان مهاجرت نمایند و این شهرستان به دومین شهرستان سالمند کشور تبدیل شود و باید با برنامه‌ریزی و تأمین امکانات موردنیاز جوانان باقیمانده در این شهرستان را حفظ و انگیزه لازم برای بازگشت جمعیت به این شهرستان را ایجاد نماییم.

دهشیری افزود: باوجود روستاهای پراکنده، تعدادی از مدارس روستایی در این شهرستان تعطیل‌شده است، اما نیاز است با بهسازی مدارس فعال و رفع مسائل و مشکلات، انگیزه لازم برای دانش آموزان برای ادامه تحصیل در این شهرستان را فراهم نماییم.

"محسن کاظمی" مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد نیز در این جلسه گفت: در سال گذشته 170 میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های ساخت، تجهیز، استانداردسازی مدارس و تکمیل فضاهای ورزشی مدارس تخصیص‌یافته است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد گفت: در سال جاری نیز اعتباری خوبی برای شهرستان تفت پیش‌بینی‌شده است که تاکنون حدود 46 میلیارد ریال به پروژه‌های عمرانی حوزه آموزش‌وپرورش تفت تخصیص‌یافته است.

کاظمی گفت: یکی از مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور دوم، فروش املاک مازاد آموزش‌وپرورش برای ساخت و نوسازی مدارس است.

در این نشست هر یک از اعضای شورای آموزش‌وپرورش شهرستان تفت به کمبودهای مناطق مختلف شهرستان در حوزه آموزش‌وپرورش پرداختند.