نشست معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان با تعدادی از روسای هیئت‌های ورزشی شهرستان تفت

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان در نشستی با تعدادی از روسای هیئت‌های ورزشی شهرستان تفت که با حضور نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار تفت، مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد به بررسی مسائل و مشکلات این هیئت‌ها پرداخت.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "بنیامین شکوه فر" معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان در نشست با هیئت‌های ورزشی این شهرستان گفت: در حوزه ورزش؛ مدیریت فضای ورزشی در قالب هیئت‌های ورزشی به مردم واگذارشده است و این وزارت خانه پیشتاز این امر است.

وی ادامه داد: بیش از 14 هزار هیئت ورزشی در نقاط مختلف کشور در حال فعالیت است و واگذاری اماکن ورزشی به این هیئت‌های ورزشی در راستای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی از برنامه‌های اصلی وزارت خانه است.

معاون وزیر ورزش و جوانان تصریح نمود: ریاست محترم جمهور دو دستور مردمی سازی ورزش و مدیریت ورزشی و عدالت در توزیع منابع اعتباری را به وزارت ورزش و جوانان داده است و این وزارت خانه درراه تحقق این دو دستور در حال فعالیت است.

شکوه فر بیان نمود: یکی از مشکلات عمده وزارت خانه مشخص نبودن مبنای توزیع منابع اعتباری است و این باعث شده 5 هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی در سطح کشور را شاهد باشیم که برای تکمیل آن به 50 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که بااعتبار کنونی وزارت خانه و با تثبیت قیمت‌ها تکمیل این پروژه‌ها بیست سال زمان می‌برد.

معاون امور حقوقی، مجلس و استان‌های وزارت ورزش و جوانان عنوان داشت: باید با یک برنامه‌ریزی مناسب و شناسایی پتانسیل ورزشی مناطق مختلف کشور شناسایی و سرمایه‌گذاری در آن منطقه در راستای توسعه آن ورزش باشد.

"بنیامین شکوه فر" ادامه داد: برای حرکت روبه‌جلوی ورزش در سطح کشور تعامل با دستگاه‌های دیگر و افراد و شخصت های حقیقی و حقوقی لازم است و وزارت خانه در این زمینه در حال برنامه‌ریزی است.

وی افزود: برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و تکمیل و ساخت پروژه‌های جدید ورزشی باید از منابع اعتباری مسئولیت‌های اجتماعی معادن و صنایع استفاده کنیم و در استان یزد این موضوع در دست اقدام است و در شهرستان نیز باید این مسیر دنبال شود.

"سید جلیل میر محمدی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بیان داشت: در چند سال گذشته پروژه‌های عمرانی خوبی در حوزه ورزش به بهره‌برداری رسیده و می‌توان به سالن‌های ورزشی نصرآباد، علی‌آباد و اسلامیه و مجموعه‌های چمن مصنوعی در مناطق اشاره کرد.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت نیز در این نشست خاطرنشان کرد: جمعیت شهرستان تفت بر اساس سرشماری سال 1395 حدود 45 هزار نفر است اما در ایام پایانی هفته میزبان جمعیتی 200 هزارنفری است که اغلب آن‌ها از اهالی شهرستان هستند که به دلیل خشک‌سالی‌های اخیر به مرکز استان مهاجرت نموده‌اند و این جمعیت نیز باید در تخصیص منابع اعتباری دیده شوند.

در این نشست روسای تعدادی از هیئت‌های ورزشی شهرستان به مسائل و مشکلات ورزشکاران فعال در شهرستان پرداخته و تخصیص اعتبار و امکانات ورزشی را برای توسعه ورزش‌های همگانی و قهرمانی خواستار شدند.