فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این شهرستان وضعیت شهرستان را ازنظر بیماری کرونا رنگ زرد اعلام کرد و گفت: با توجه به مشاهده مواردی از ابتلا به بیماری ویروس کرونای جهش‌یافته‌ی انگلیسی در استان یزد و احتمال شیوع آن در سایر شهرستان‌ها، لازم است آمادگی و حساسیت ویژه‌ای در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی داشته باشیم.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همکاری مردم، اصناف و نظارت دستگاه‌های عضو ستاد تاکنون از شروع موج چهارم ویروس کرونا در شهرستان جلوگیری شده و امیدواریم در آستانه‌ی سال جدید با ادامه این همکاری شاهد کاهش بیماران مبتلابه این ویروس در شهرستان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونای جهش‌یافته انگلیسی در نقاط شهری و روستایی شهرستان باشیم.

نوکار به منع تردد از ساعت 21 تا 3 بامداد در سطح شهرستان با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا اشاره و بیان داشت: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا ساعت تعطیلی اصناف در شهرستان از ساعت 20:30 و از ساعت 21 تا 3 بامداد قانون منع تردد در شهرستان برقرار است و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی نظارت بیشتر بر صنایع و کارخانه‌ها شهرستان خصوصاً رفت‌وآمد کارگران غیربومی را بر اساس مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا ضروری دانست و افزود: عدم مرخصی به کارکنان غیربومی تا پایان سال، قرنطینه چهارروزه کارگران بعد از اتمام مرخصی در تعطیلات نوروزی با ارائه جواب منفی تست کرونا و نظارت این موارد توسط دستگاه‌های ذی‌ربط بر اساس مصوبات جلسات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا مورد انتظار است.

"سید محمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در این جلسه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در شهرستان برای جلوگیری از شیوع موج جدید ویروس کرونا در شهرستان بیان داشت: با توجه به مشاهده افرادی مبتلابه ویروس کرونای جهش‌یافته انگلیسی در استان ضروری است با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع این ویروس در شهرستان در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان به اجرای طرح شهید سلیمانی در شهرستان اشاره و بیان داشت: طرح شهید سلیمانی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و هلال‌احمر با شبکه بهداشت و درمان در حال اجرا است و در صورت بروز ابتلای یک شهروند به ویروس کرونا ، پایش نفوذ این ویروس در بین نزدیکان آن فرد توسط عوامل اجرای این طرح صورت می‌گیرد.

واعظ پور همچنین اجرای کامل محدودیت‌های تردد بین ساعت ۲۱ الی ۳ صبح، پرهیز از برگزاری مراسم غیرضروری، توجه به محدودیت‌های برگزاری مراسم آیینی و مذهبی بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا را مهم دانست و گفت: از پانزدهم اسفندماه لغایت پانزدهم فروردین‌ماه نظارت بر فعالیت‌های صنفی و تفریحی و آموزشی تشدید خواهد یافت و گشت‌های مشترک با همکاری مرکز بهداشت شهرستان، اداره اماکن نیروی انتظامی و اصناف را در طی این مدت نیز افزایش خواهد داشت.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان در پایان تصریح نمود: درصورتی‌که شرایط شهرستان نامطلوب شود و به علت شیوع بیماری کرونا جان مردم درخطر باشد قطعاً مصوبات و محدودیت‌هایی را برای عدم سفر مردم به مناطق ییلاقی شهرستان اتخاذ و اجرایی خواهد شد.

"محمدرضا میر شمسی" سرپرست مرکز بهداشت شهرستان تفت نیز در این جلسه برنامه سلامت نوروزی ابلاغ‌شده توسط وزارت بهداشت و درمان را تشریح نمود و بیان داشت: تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی به‌صورت نوبت‌کاری فعال خواهند بود و فعالیت‌های بهداشتی تعطیل نخواهد شد و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط نظارت رعایت پروتکل‌های بهداشتی بر اصناف، واحدهای اقامتی و واحدهای تولیدی و صنعتی افزایش خواهد یافت.

 وی انجام نمونه‌گیری‌های ویروس کرونا در شهرستان و غربالگری این بیماری را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در بین شهرستان‌های استان ازنظر پیگیری و رصد نزدیکان افراد مبتلابه ویروس کرونا و گرفتن تست‌های سریع از آنان در رتبه‌های برتر قرار داریم.

"حسین شجاعی فر" مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی استان نیز در این جلسه با اشاره به شناسایی فرد مبتلابه ویروس کرونای جهش‌یافته‌ی انگلیسی در استان خاطرنشان کرد: دغدغه‌ی جدید عوامل مراکز درمانی در استان شیوع ویروس کرونای جهش‌یافته‌ی انگلیسی است که با توجه به ویژگی‌های این ویروس ازجمله سرعت انتشار بالا، درگیر کردن افراد در سنین پایه و افزایش مرگ‌ومیر امیدواریم با همکاری مردم از شروع موج جدید از استان جلوگیری کنیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همکاری مردم در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مسئولان دستگاه‌های عضو ستاد کرونا در راستای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جلوگیری از شروع موج چهارم ویروس کرونا در استان نقش اساسی ایفا می‌کند.

شجاعی فر به شروع واکسیناسیون کرونا در استان اشاره و بیان داشت: با برنامه‌های ریزی های صورت گرفته شاهد شروع واکسیناسیون در استان هم‌زمان با سراسر کشور بودیم و با امیدواریم تا مهرماه آینده بخش زیادی از جمعیت استان و کشور واکسینه شود تا شاهد ایمن شدن جامعه در مقابله با این ویروس باشیم.

وی در پایان با تقدیر از دستگاه‌های عضو ستاد کرونا به‌ویژه فرمانداری شهرستان تفت تأکید کرد: این همکاری مشترک بین دستگاهی باعث جلوگیری از شیوع این بیماری شده و در آینده هم ادامه این همکاری باعث ارتقاء سلامتی مردم خواهد شد.