به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در پاسخ به نامه رئیس شورای اسلامی شهر تفت آورده است:

جناب آقای دکتر اعرابی

رئیس محترم شورای اسلامی شهرتفت

سلام علیکم

در پاسخ به نامه جنابعالی، در رابطه با تخریب مسیر تغدیه آب دره گاهان، به آگاهی می رساند با توجه به بارش ها ی دو سال گذشته و جاری شدن سیلاب در رودخانه فصلی منطقه ده بالا شهرستان تفت ، آب بند موجود در محله باغستان ده بالا که محل تقسیم آب به سمت دره گاهان و سایر روستاهای دهستان شیرکوه و روستاهای مجاور است بر اثر جاری شدن سیلاب ،مملو از رسوبات ناشی از سیلاب شده که علاوه بر ورود خسارت وتخریب مسیر انتقال آب دره گاهان، باعث خسارت هایی به اهالی  منطقه باغستان و قنوات واستخر واراضی زراعی موجود در آن محل شده است.

در دو سال گذشته بازدید ها و جلسات متعددی با حضور معاون محترم هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیر کل بحران استان و سایر مدیران استانی ، پیرامون رفع این مشکل بدون تغییر در حقآبه ها انجام شده است.

در پی برگزاری این جلسات و بازدید ها وبررسی های دقیق کارشناسی تصمیم بر مرمت مسیر آب انتقالی به آبشار دره گاهان  و ایجاد کانال سنگی سیمانی از ابتدای مسیر و درمحل قدیمی تقسیم آب در  رودخانه  محله باغستان و برداشتن قسمتی ازتاج  آب بند موجود برای تخلیه رسوبات در این منطقه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد گرفته شد.

از هفته گذشته وبا پی گیریهای متعدد وعلیرغم وجود محدودیت‌های بودجه ای با تخصیص اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال، عملیات عمرانی این پروژه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یزد آغاز شد و  تا یکماه آینده عملیات عمرانی آن باتمام خواهد رسید تا انشاالله در بارش های سال آبی جاری، شاهد رفع مشکلات موجود در این منطقه برای اهالی محله باغستان ده بالا و جاری شدن آب به سمت دره گاهان تفت و امتداد آن به سمت منطقه خیرآباد یزد و نیز روستاهای پایین دست  باشیم.

در ضمن این اطمینان به مردم شریف شهر تفت وکلیه حقابه داران محترم داده می‌شود هیچگونه تغییری در حقابه آنان صورت نخواهد گرفت.

 لازم به ذکر است این پروژه که می‌بایست با مشارکت چند دستگاه‌ اجرایی ذی ربط  انجام می گرفت اما به دلیل محدودیت اعتباری آنان،با حمایت ونظر مساعد مدیر کل محترم منابع طبیعی و آبخیزداری استان و باهدف جلوگیری از هرگونه خسارت مجدد به مردم وتاسیسات عمومی، از محل اعتبارات ملی آن اداره کل تامین اعتبار و در دست اجرا است.

در پایان لازم می دانم از حسن نظر وتلاش مدیر کل محترم منابع طبیعی و آبخیزداری استان وهمکارانشان تشکر وقدردانی نمایم.

علیرضا نوکار

فرماندار شهرستان تفت