به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت ، در "پیام علیرضا نوکار" به مناسبت هفته پدافند غیرعامل آمده است:

پدافند غیرعامل برای رسیدن به رشد و پیشرفت و توسعه متوازن و پایدار و یکی از برنامه‌های امنیت ملی و داخلی کشور از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است و به عنوان راهبرد مهم و اساسی مصون سازی و بازدارندگی کشور در مقابل انواع تهدیدات دشمنان و رویکردی موثر در حفظ و حراست از دستاوردهای مادی و معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌رود.

مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز همواره با نگرشی ژرف و دوراندیشی بلند، نسبت به تهدیدات پیش روی انقلاب اسلامی و همچنین درک ضرورت‌های دفاعی کشور، رویکرد و افق جدیدی از پدافند غیرعامل را مطرح و تعریفی باز از پدافند غیرعامل داشته و بر دائمی بودن، اجرایی شدن و عملیاتی کردن و استمرار آن تاکید دارند.

نظر به جایگاه و اهمیت بسیار مهم پدافند غیرعامل و با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری و رویکرد ویژه ریاست محترم جمهوری به این امر حیاتی ضروریست همه آحاد جامعه و مسئولان و کارشناسان مرتبط این امر مهم را در تمامی برنامه‌ریزی‌های اساسی مدنظر قرار دهند و در اجرایی نمودن آن تلاش و کوشش لازم را معمول نمایند.

بی تردید هفته پدافند غیرعامل فرصت مغتنمی خواهد بود تا کلیه مسئولین و مدیران میهن عزیز ایران اسلامی با اندیشه ای راهبردی این وظیفه ملی را که محققاً کاهش آسیب پذیری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل کننده مدیریت بحران در شرایط خاص و ویژه را به دنبال خواهد داشت ، سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

به مناسبت هفته بزرگداشت پدافند غیر عامل، تلاشهای ارزشمند تمامی دلسوزان، مدیران، کارشناسان و پژوهشگران این حوزه را که با بصیرت و بهره گیری از دانش روز، تمام همت خود را صرف مصون سازی زیرساخت در کشور می نمایند پاس داشته و  توفیقات روزافزونشان را در سایه عنایات حضرت ولیعصر(عج) و تحت رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب(مدظله العالی) از درگاه خداوند متعال خواستارم.

علیرضا نوکار

فرماندار شهرستان تفت